Hallo! Har et lessapperat til gråtass ligganes, noen som veit hva jeg bør tenke på ved montasje av dette?

Visninger: 1025

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei!

Regner med at du har Mil-loader, evt Sesam (som er bygd på samme lest) med underliggende sylindre. Brakketene bakante fester du ved å ta av skjermene og skru dem til festet gjennom akselen sammen med skjermen. Staga framover er festa fremst i bunnpanna i de samme boltene som forstillinga. Olja tar du ut fra endten hyd.lokket eller til en av pluggene i bunn av bakstussen (enkle og finne, en på skrå framover på høyre side, den er nok den enkleste å bruke). skru ut denne, og fest ei kopling med rette gjenger, mulig du har dette oppleget med rør og kran til å åpne/stenge for oljeflyten? Om ikke legger du rør, evt slanger om ei kran og ut til hver av sylindrene. Gråtassen har ikke noe gunstig system for frontlaster/ utvendig hyd., da du er avehngig av å sperre løftearmene på tur oppover, endten med løftelås eller T-ramme til trekkroken for å få olja fram. Derfor bør du montere ei kran slik at du kan stoppe lasteren der du ønsker før du evt. skal benytte trepunkten. Lykke til. LINK TIL EN SOM HAR MONTERT LASTER, BÅDE FILM OG BILDER :) http://www.ploughmyfield.com/mil-loader-fitting/

for alt i denne verden tenk på sikkerhet,skal du sveise branketter må du kunne sveise før du gir deg ut på det,kan være farlig hvis en sveis skulle ryke under bruk,ellers er det og smøre med grease og stramme bolter,kan ha en tendens og løsne etter en tids bruk
Det første du bør tenkje på er at av alle traktorar som er ubrukelege med lesseapperat, so er gråtass den mest ubrukeleg.
Bor på landsbyga og her har vi en bonde som har kjørt Gråtass med lasteapparat i 30-40 år. Har funket uten nevneverdige problemer - men selvsagt gjelder det samme her som for alt annet: Bruk hue!

IKKE NOE PROBLEM Å BRUKE LASTEREN PÅ GRÅTASSEN.HAR NÅ KJØRT OG BRUKT LASTEREN I MANGE ÅR.ALDRI NOE UHELL,MEN HA PÅ LODD PÅ 3 PUNKTEN MED LÅST BOM.KJØRT BORT 3 LASTEBIL LASS MED SNØ HER OM DAGEN OG DET GÅR HELT FINT.MVH SVERRE-ØSTERDALEN

hei......ja at en gråtass med lasteapparat kan funke meget bra vet jeg ...men......jeg sliter litt med å få montert apparatet på riktig måte.....kunne vi kanskje få opprettet en eller annen form for kontakt Sverre Tore så jeg kunne fått litt bistand pr. epost eller telefon?

hei send meg en mail du til sverrebuss1@hotmail.com så kan du få telefon nr til meg.mvh sverre

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår