En traktor, ubegrenset med carbon, ubegrenset med lys, ubegrensede muligheter. Følg med! Dette kan bli tøft :-)

Visninger: 2113

Kommenter

Du må være medlem av Traktorbygda for å kunne legge til kommentarer!

Bli med Traktorbygda

Kommentert av Ole Brom den 2 oktober 2012 kl. 2.53

Rune :

Det er 1 stor fordel med dette prosjektet. Han bevarer orginal lakken.

Mange entrepenører bytter farge på sine kjøretøy, det har du vel fått med deg ? Folie tar over for lakk , da det er billigere, og du har et "nytt" kjøretøy under folien.

 

En anna ting med denne jobben er at den kommer til å bli brukt i flere markedsførings øyemed. Så han blir mest sannsynlig å dra inn det han legger ut i Folie, xenonlys, krom deksel, blitz, og lysbjelke.

 

Et lite side kick her: Mange bønder/entrepenører er så slørvette med utstyret at det kunne betalt seg ved et eventuelt innbytte å ha lagt folie på maskina. Dette kommer til å bli enda mere viktig i framtia, da vi allerede i dag sliter med lo-slitte stortraktorer..... Om du koster på 20 000 på en maskin til 1 mill, er det billigere en å bli trekt 15000 i opplakering den dagen du skal bytte inn. (estimerte priser) Du ville kanskje kjøpt den som var matt/ripete i lakken, for den så mest "naturlig" ut ?

 

Vær positiv til verden, og verden blir positiv til deg....

 

Sidekick 2 : En STOR fordel med alu felger, er at de er som regel mye åpnere en Stål felger, slik at SNØ ikke fester segså lett. Mye snø/sørpe kan gi ekstrem risting i rattet.... En anna fordel er at Alu ruster IKKE, men du har neppe pussa rust av noen felger, og bantes over at det ikke blir tett....

 

Carbon hilsen Ole

Kommentert av Roger Johan Grande den 1 oktober 2012 kl. 1.05

Rune: Ditt argument var dette med å "få ned vekten" og da setter jeg spørsmål til hvor mye vekt man egentlig greier å få ned på 4 skjermer, panser og tak kontra og lage det i carbon? Det er snakk om promiller og ville ikke hatt noen utslagsgivende effekt på totalvekten på kjøretøyet.

Dette er en jobb jeg gjør for en kunde, så det er ikke min traktor. Men jeg mener uansett at dette blir et veldig "unikt" utseende på en traktor. Da jeg ikke tidligere har sett en traktor med mye carbon detaljer.

Om du ser prosjektets fornuftige misjon så er det:
* Spesielt utseende
* Forme firmaprofil, og få snakk om firmaet / traktoren.
* Beskytte lakkerte overflater for fremtidig slitasje.

At dette ikke er "din kopp med te" kan jeg forstå. Sånn vil det bestandig være med alt man gjør. Det er alltid en som overhodet ikke liker den veien man går.

Magnus S: Om du sender meg en mail så kan du få prisoverslag på et sånn prosjekt både for å gjøre det selv, og med jobben inkludert :) roger@bilpleiegarasjen.no

Kommentert av Sindre den 1 oktober 2012 kl. 0.29
Bruker og være enig i mye du skriver Rune, men nå tror jeg det var hode ditt som traff gulvet først da du sto opp på Onsdag.
Kommentert av Rune den 26 september 2012 kl. 10.02

Jojo, jeg skjønner at det er juksecarbon, men det har egentlig ingenting å si.

Carbon er lett og brukes til å lage lette ting. En kan si det samme med aliminiumsfelger, hvorfor ble de populære? Aliminuimsfelger er ikke lettere enn stålfelger og de tåler mindre. Hvorfor skal en da bruke aliminiumsfelger? Jo, svaret r enkelt. I racing blir det brukt magnesiumfelger. Disse er lette, men er dyre og krever mye vedlikehold. Men du ser ikke forskjell på aliminiumsfelger og de dyrere magnesiumfelgene og dermed skulle alle ha aliminiumsfelger.

Jeg vil sammenligne dette prosjektet med å senke en Toyota Landcruiser slik som dette: http://www.youtube.com/watch?v=bb1ehrK08IM   Etter mitt hode helt idiotisk å ta en terrengbil og gjøre slik. Skulle vært straff for slikt.

Her derimot ser dette bedre ut: http://www.youtube.com/watch?v=mk3VEqSFKmo der en har gjort bilen mere firehjulstrekker.

Her er den originale i sitt rette element: http://www.youtube.com/watch?v=DMg7gF3xxxY.

Dette karbonprosjektet ditt sammenligner jeg med den første videoen, totalt malplassert.

Kommentert av Aleksander Wangen den 23 september 2012 kl. 0.55

Det der kan bli veldig stilig :)

Kommentert av Sindre den 21 september 2012 kl. 20.13
D her blir knall tøft :)
Kommentert av dagfinn den 21 september 2012 kl. 19.53

dette kan bli rått

Kommentert av Ragnar den 21 september 2012 kl. 18.36

detta har eg tru på :)

Kommentert av Roger Johan Grande den 21 september 2012 kl. 12.03

Rune: Vi får se hvordan sluttresultatet blir. Du er tydeligvis ikke noe fremtidig fan på prosjektet :-)

Om man skal "lette" deler man legger i ekte carbon, så må man lage form og konstruere delene helt på nytt skal det ha den misjonen du snakker om, da vil man kanskje lette totalvekta på det man legger i carbon. Jeg har lagt carbon flere ganger før, men alltid "over" den orginale delen, så dvs at det kun er ment "for syns skyld"

However... Dette er ikke ekte carbon, det er folie fra 3M som skal legges over alle lakkerte flater og detaljer ellers. Det er ment som beskyttelse på orginal lakk, samt sette et særpreg på traktoren. Sluttreslutatet blir nok sikkert diskutert både positivt og negativt. Blir både film og bilder av traktoren etterhvert :-)

Kommentert av Peder den 21 september 2012 kl. 9.02

Glede meg tell å se den Ferdig :)

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår