Hallo traktorbygda!

Før jul gikk jeg til innkjøp av en MF 135 1970. Rent teknisk var traktor ok, mens el anlegg, lakk og hytte var så som så. Handel ble det, men på tur hjem (5 mils kjøretur) fikk motor plutselig en voldsom tikkelyd og jeg måtte forlate doningen i veikanten. Nå står traktoren hjemme i garasjen og i går fikk jeg av topplokket og det viser seg at det har løsnet en liten bit av stempelet. Topplokket + ventiler ser ut til å ha berget men jeg må bytte stempel og foring. Jeg har demontert både laster og hytte,  og nå, når bunnpanne også må ned, har jeg bestemt meg for å pusse opp doningen, med litt lakk, fikse rust i skjermer, renovere elanlegg osv.

Kjærringa viser liten interesse for prosjektet, og man må jo ha noen å diskutere med. Derfor skal jeg prøve å legge ut noen bilder etterhvert, så kan kanskje noen på forumet her kan være sparringspartnere og komme med tips. Regner med det dukker opp et par spørsmål underveis :-) 

Visninger: 1360

Svar til denne diskusjonen

Lykke til med prosjektet. Alle deler du trenger får du tak i hos:  http://www.agrilineproducts.com  eller økonomideler.no

Eg har god erfaring med agrilineproducts :-)

Her er bilde av stempel. Hull i stempel ca kl 10.00. Ser ut som biten har "hoppet" til andre siden av stemplet for så og lande og brenne fast like ved hull i stempel. Hva kan årsaken være til at biten har løsnet?

Hvordan er d med toll og mva på bestilling fra agriline?

Da er d meste av traktoren plukket sund. Mangler bare å få av bunnpannne. Motorsett er bestilt og topp sendt til planing. I Trøndelag finnes det ikke snø å brøyte så det er prima fohold til å mekke :-)

Skal bestille lakk. Er det sånn at det brukes en gråfarge på kropp og en annen på hjulene?

Da er nye foringer og stempel på plass. Legger også ved et bilde som viser grunnen til havari. Trolig en stempelring som har havarert. 

Du bør sjekke dysene dine så de åpner på rett trykk og at spissene er i orden, feil på disse kan gi skader slik som du har.

Har byttet dysespisser og fått justert slik at åpner på rett trykk. Den ene dysa var ikke god og årsaken til stempelhavari lå trolig her!

Nå er jeg straks ferdig med oppussing og vi nærmer oss oppstart! Legger ved noen bilder

Vedlegg:

RSS

© 2017   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår