Vi som vill ha 50 regelen fjerna.

Informasjon

Vi som vill ha 50 regelen fjerna.

Gruppa for åss som synst at en kan kjøre 50 med vanlig førerkort. Å ikke trenger førerkort for vogntog.

Medlemmer: 178
Siste aktivitet: jan 19, 2014

INNSPILL!!?

har du noen innspill eller meninger om saken så skriv det!

Diskusjonsforum

50....

Startet av Hans Petter Skjervø aug 14, 2009. 0 Svar

Kommentarvegg

Kommenter

Du må være medlem av Vi som vill ha 50 regelen fjerna. for å kunne legge til kommentarer!

Kommentert av Jo Bjørnar Ryen den 16 mars 2011 kl. 13.17
40km: T4 - 50km: T5 Mene je å huske at kodan va Vegard! :-)
Kommentert av Lars Saastad den 4 februar 2011 kl. 20.53

Enig med, Rune! Skjønner egentlig ikke det med at traktoren overtar alt for lastbilene.. I terreng har vel aldri lastebiler vært noe stor suksess uansett. Og på lange strekningen har vel ikke traktoren overtatt noe av markedet til lastebilene? 
Folk er jo ute etter det som er mest gunstig og i mange sammenhenger er traktoren like gunstig eller mer enn en lastebil. Så syns dette er et dårlig argument, men sånn er det jo bare når vi lever i et land fult av unyttige lover og regler.


Vegard: Er traktorene skrudd opp da? Kan jo fint være registrert som 40 km/t og gå i 60.. Så lenge du ikke blir stoppa vel og merke :-) 

Kommentert av Rune den 4 februar 2011 kl. 19.41
meinte omregistrere den :)
Kommentert av Rune den 4 februar 2011 kl. 19.41

vist 50km traktoren tar jobbane fra lastebilane fordi den er meir hendig og kjem til på plassar som lastebilen ikkje kjeme til kan vel berre lastebileigarane kjøpe seg traktor. han som brøyter fylkes og europavegane her har både lastebil og traktor, og han seie at han brøyter raskare med traktor enn med lastebil.

det er ikkje hjelp i å plombere traktoren så lenge han er registrert for 50, da må du plombere den.

Kommentert av Espen Egeland den 3 februar 2011 kl. 19.23

hørte om entreprenør som kjøpte 7070 ac, ak måtte plomere traktoren til 40km for det var kun sjefen i firmaet som hadde lov å kjøre 50km ingen av sjåførene.

dette blir et stort problem for bedriftene når det skal ansettes folk.

Kommentert av Ole Rikard Søraker den 3 februar 2011 kl. 18.13
Enten plomberes eller en annen måte for å få den til å kun gå i 40 km/t.
Kommentert av Ole Rikard Søraker den 3 februar 2011 kl. 18.09
Jeg vil heller si at traktorer som skal brukes til anleggsnæring og ikke i primærnæringen, herunder også entreprenører under primærnæring skal søke særskilt på traktor med 50 km/t. Dette blir et enkelt regelverk, siden vi allerede må søke særskilt hvsi vi skal ha lov til å kjøre med bredhjul. Denne dispensasjonen skal følge eier, og ikke traktor. Denne dispensasjonen blir opphørt ved salg av traktoren.. Og traktor må enten monteres på plombe for 40 km/t hvis den skal gå i f.eks. anlegg.
Kommentert av Ole-K den 3 februar 2011 kl. 16.19

Det er på tide man ser på bruken av traktoren, istedet for brukeren, mener jeg...

Hvis meningen er å få store hurtiggående traktorer vekk fra anleggstransporten på vei, der de kan oppfattes som konkurrenter  til lastebilene, går det vel an å regulere dette på en måte som ikke går ut over transporten i forbindelse med vanlig landbruksdrift, som aldri har hatt noe marked for lastebiler.

 

For jeg kan ikke tenke meg at myndighetene vil ha det slik at bønder som har teiger så langt vekk fra gården at de må ut på offentlig vei med traktor og utstyr, må i fremtiden leie lastebiltransport til å flytte utstyret frem og tilbake, noe som i praksis er umulig...

Kommentert av Espen Egeland den 3 februar 2011 kl. 16.12
er ikke lenge før det blir 18års grense på traktor.
Kommentert av Ole-K den 3 februar 2011 kl. 16.08

Anders A Stolsmo...

 

Les tråden før du poster!

 

Medlemmer (166)

 
 
 

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår