kva for 1 fres like døkk å brøyte med generelt? tenker i hovedsak på om 2-trins eller v-fres?

Visninger: 1040

Svar til denne diskusjonen

Dalen 2010 som me har sjøl, Dalen 2009(?) viss eg startar å brøyte hos ein her i bygda.
har døkk vendegirkasse? æll brukast en ku i front`?
Kan rygge med den, men er ikkje girkasse som taklar å køyre med den i fronthydraulikk.
Brukes kuer i brøyting ennå?
Trodde det var slutt på det etter siste verdenskrig!
Jeg liker best 2-trinns fres, for den passer best på snøen her. Skruen mater inn snø, mens i en v-fres vil snøen her bare legge foran fresen og under traktor.
Spørs jo litt på hvilken V fres
ja, da fleste gamle kalla 2trins for entrenenørfres,men vettom mange ikke entrepenører som bruka 2 trins.
Kjører selv brøyting med vanlig komunalblad og Dalen 2005 V-fres og er veldig fornøyd med den kombinasjonen på min brøyting. Grunnen til at jeg "bare" har 270 bredde på skjæret og 2,30 bred fres er at jeg brøyter mye trange veier i tettbebyggelsen, og ville ikke kommet frem med bredere. Jeg vurderte/(vurderer) v-plog, men syns det er for dyrt og er skeptisk til levetiden mm i forhold til Frog Trio skjæret jeg har i dag, det har funka utrolig bra siden det ble kjøpt i 97
Vedlegg:
brøyteramme? hva er prisen på fronthyd til fendt 700 serie?
Brøyteramme ja.
Fronthydraulikk var ikke tema på denne traktoren, ettersom vi skulle ha laster på den.
ok, opplegget er jo der ser e, t.o.m hydralikkutak, men enkelt å greit mæ skyve/brøyteramme da!
Sparer traktoren endel da du får skyvet bak i kroken hvis det butter i noe....
Er flere rundt her som har hatt store påkostninger etter butt ved bruk av fronthydraulikk..

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår