Er det noen her som har greie på Zetor 5711 og kan gi meg noe info om traktoren ??

Visninger: 390

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hva er det du lurer på da?

Litt traktorfakta bare :P

Billige deler, svært enkle og skru på, starter lett i kulden, bremsene er som regel i behov av omsorg men det er fort gjort og koster lite. Hydraulikkpumpa er ofte slitt men de koster også svært lite og byttes på en romslig time.

Jøss mange pluss der :D

Bytt ut alt elektrisk, hvis ikke det allerede er gjort ;-)

Mange kraftuttakshastigheter, flott til å drive vedmaskin.

Utrolig lettstartet motor.

Tja, har da fungert greit det elektriske på de jeg har drevet med, det hender den kombinerte lys og tenningsbryteren er dårlig, og som alltid på traktorer med likestrømsdynamo er ladingen elendig men dette gjelder j0 alle traktormerker av eldre årgang.

Det kan være en fordel og rense starteren og sjekke at børstene går lett og fint.

6911'en min har også en sånn kombinert tenningslås og lysbryter... Den funka helt fint til det plutselig ble en liten ledningsbrann under instrumentpanelet...

Bytta 5 ledninger etterpå, dem var ca 50-60cm lange, samt ny tenningslås/lysbryter, så var alt i orden igjen...:-)

Ett tips er og kjenne på nøkkelen etter og ha brukt lys og annet over litt tid, er nøkkelen god og varm begynner tenningslåsen og gi seg. Det er en god ide og få de største forbrukerne  over på relee.

Ja, jeg synes dette er helt greie traktorer.

Man kan kommer over endel med lavt timetall og i grei stand for en rimelig penge, noe jeg glemte er at de har har hydraulikksentral så man har ett dobbeltvirkende uttak, dog så mangler noen det ene uttaket men det er bare og montere ett i så fall.

Hei.Zetor 5711 er vel helt greie til  sitt bruk.Billig i innkjøp og deletilgang er også bra.Dei fleste Zetorer har få timer på telleren Noe må du renge med på en gammel traktor uannsett.Sjekk den sida her.

www.tractordata.com Zetor 5711 tractor information.Der står det alt du måtte lure på og vel så det.

Mvh Ola.

Takker og Bukker ;D

Her har jeg handlet endel Zetor og Ursus deler:

http://www.tramat.alpha.pl/market/

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår