Hei

Jeg har en Volvo BM 600 med servostyring. Da jeg kjøpte traktoren var ikke denne iorden ( ikke olje i beholderen ). Jeg har hatt en overhaling av sylinderen for noen dager siden. Etter montering fylte jeg olje på, men fikk meg en overraskelse da jeg startet traktoren, da fikk jeg utslag på rattet til venstre og der sto den å jobbet, hadde ingen mulighet å svinge til høyre.

Er det noen som har noen erfaring med dette og noen forslag til hva jeg kan eller må gjøre?

Henrik.

Visninger: 381

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har du prøvd å bytta om slangene?

Hei. Jeg tenkte på det, men lengden på slangene tilsier at de står rett. Har pratet med en på Økonomideler nå og han videresender meg papirer han har fått sent fra Danmark som forklarer en del om det. Fant selv spreng-tegning på traktordelar.nu, legger den ut her om noen andre trenger den.

http://traktordelar.nu/bm1/bm600-servokolv.htm

Kan det være at du må lufte kretsen?? 

På tegningen syntes jeg det så ut som det var en luftenippel der.

Bare vill gjetting fra min side

Har fått bra med papirer med tegninger og forklaringer på dette nå, og ja til Sigurd Arne Steinmo, slangene måtte bytte plass. Systemet lufter seg selv, men en skal løfte fremhjulene fri fra bakken og dreie rattet helt til høyre før en fyller på olje, der etter starte traktoren og la den gå litt raskere en tomgang, dreie rattet rolig fra høyre til venstre flere ganger ( etterfylle olje ) til slutt mitt stille styringen og fylle olje til det nivået det skal være. Lufta kommer ut via påfyllinga av olje.

Er det andre som trenger disse papirene så si ifra, så sender jeg de på mail.

Hei. Skulle gjerne hatt bruksanvisning for BM430, spesielt for nivå servoolje, vedlikehold motor, etc.

Hei vem overhalte sylindern kjenner en som trenger en slik reprasjon og de papirene du har fått høres intresange ut jeg driver selv med bm volvo 350 boxer bm volvo 600 og volvo bm 650 min e mail er arvebye@gmal.com

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår