Hei. Tenkte å handle en Volvo BM 2204 uten frontlaster. Har hørt mye rykter om at disse har svak fremaksel?? Selger sa at hjulene har falt av for en stund siden, og da ble alle disse delene byttet. Er det da noe å tenke på når man kun skal bruke traktoren til småjobber som vedproduksjon, snørydding, veg skraping og slik??

Visninger: 116

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ikke uvanlig at disse Kimcoakslingene havarerer nei, spesielt når de har gått med laster. Denne lasteren fikk jeg kjøpt billig, for dette skulle han ikke oppleve flere ganger. Denne traktoren ble satt i stand igjen. Men om akslingen er overhalt, og du skal bruke den bare til lett arbeid uten laster, hadde jeg nok ikke bekymret meg. Da holder den nok så lenge du har bruk for traktor

Akslingen er overhalt, men traktoren har dette skjæret foran. Fordel å ta av skjæret når det ikke er i bruk kanskje?

Vedlegg:

Hei. Har hatt en Volvo 2254 og mista framhjul 2 ganger på ca 3 år. Sjekk om den har ZF forstilling, da skjer ikke dette...

Hadde ikke kjøpt den med japseforstilling......

Hadde du frontlaster?

Hadde frontlaster ja, men den blei brukt med omhu. Viste om svakheten. Det var krysset ved høyre hjulet som røyk først og så ødelagte det det som var rundt (hjulopphenget). Det virka som at rulleomkretsen ikke stemte fram og bak. Den sleit VELDIG dekk framme. Du kunne høre forskjell på motoren når do slo på 4hjulstrekken. Trur den blei bygd om til 2WD seinere.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår