Vendegir vil ikke holde seg i posisjon på John deere 6210

Hei. Jeg har en 6210 med 2900 timer, som jeg sliter med vendegir spaken.

Den vil ikke holde seg i gir når den blir varm. Magnetspolen inne i bryteren slipper etter et par sekunder etter jeg har vridd over tenningen. Alle sier det er noe galt med spaken, men  jeg er ikke enig. De gangene den funker, virker den nemlig helt til jeg stopper traktoren og starter den igjen. jeg har en følelse av at det kan være en sensor på kassa som fusker. jeg har målt strømmen inn på spaken når den ikke virker til 4,2 v synes dette virker lite. Og motstanden i spolen er ca 15 ohm.

Alle tips tas imot med et stort takk!

Visninger: 178

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei.
Dette har jeg lite greie på, men vil tro at spolen trenger 12v for å holde.
Hvor ofte er det at det virker.? Er det så du kan måle spenningen en gang det virker?

Hei takk for svar!

Det var en del abeid og komme til den kontakten. jeg fikk ikke målt den når den virket.

det kan se ut som den virker hver gang traktoren er kald. Om jeg starter traktoren og bruker den noen minutter, stopper den og prøver på nytt. Da henger den ikke lengre. jeg har en følelse av at det kan være en form for føler/sensor som slår den ut.

Men det er vært og merke seg at under drift når den virker er alt ok frem til jeg stopper den.

Frustrerende!!!!!!!

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår