Har lest igjennom trinnløs diskusjon på forumet og ikke helt kjent meg igjen av kritikken på Valtra Direct. Kjører T202 Direct selv i anlegg og div leiekjøring.
Syntes girkassa får ufortjent mye kritikk. Jeg brukte et halvt år på kjøp av traktor. Har prøvd de som var aktuelle for meg. Fendt 718-820, MF 7624, MF 8690,MF 7480, MF 7485, MF 7499, JD 6930, JD 7530, JD7920

Visninger: 1622

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Du har sammenlignet med JD 7920 ja. Den sluttet de å produsere i 2006. Når begynte produksjonen av T202 D?

Den fungerer sikkert helt fint så lenge du kjører den med lett belastning, men den har ikke en fullverdig trinnløskasse.

Ville bare ha frem hva jeg hadde sammenliknet med. Om det er litt eldre enn min så ha rjeg iallefall prøvd mye forskjellig. Veit ikke hva du mener med lett belastning jeg. Mesteparten av tiden drar jeg dumperhenger/krokhenger. Totalvekta på hengerene er fra 20-24 tonn. Med traktor da, så er jeg oppe i 32-33tonn vogntogvekt. De få gangene jeg girer ned en serie er ikke verdt kritikken her inne iallefall.

Godt du har greie på det Rune, hvor mange timer har du i Valtra direct ? Jeg har selv 202 D og skifter ikke gruppegir under normal kjøring. Skifter gruppe under tung jordarbeiding, men da skifter den uten at jeg merker det.

Har siden påske prøvd Fendt 720, MF 7618, JD 6R.150 og Valtra N163 D, alle trinnløse. Skal jeg rangere de er nok Fendten på topp, men valtraen puster den veldig i nakken pga av Valtraen har har mye bedre betjening av trepunkt og hydraulikk. betjeninga av 3 serien girkasse er og enklest av alle. MF har Fendt girkasse og er bedre på giringen en Fenten, men betjening av hydraulikk og trepunkt er håpløst vanskelig. JD var rett og slett en skuffelse, dårligste trinløse på markedet går ikke saktere en 3 km i timen og kjørepeddalen er bare et valg der du flytter spaken til beinet. Betjeningsmessig liker jeg 20 serie JD mye bedre en 30 og 6R da det meste må stilles via skjermen. JD skryter av å være størst i verden på landbruksutstyr, de burd kunnet bedre en det dei har vist på 6R.

Det med hydraulikk og trepunkt er nok det jeg er mest fornøyd med i Valtra`n. Det er utrolig oversiktlig og lett og justere/stille inn slik man vil ha det.

Da har du flyttet spaken?

veit du får den til å gå seinere ved å flytte spaken, men 1,2 er langt fra 0.

Så sant så sant, det der valtra. Ha sotti i mang tima i ein JD 6830 trinnløs, å det va grettj nåkk det. Men så skollj æ oppi ein valtra 202 D å det va som natt å dag, valtran va my likar å kjør! Roliar å kjør, å ein meir presis trinnløs. Har prøvd fendt å MF, men valtran villj æ påstå e hakk i hæl me fendt!

Prøvde såvidt Valtra T202 Direct, ble ikke direkte imponert over girkassa egentlig, kjente godt at den skifta "gruppegir"... ;)

Valtra er nok en traktor som bør brukes litt før man sier meningen sin. Den er lett og kjøre. Det er bare og sette den i fremover og trå pedalen i bunn. Men skal man utnytte kassen og få den som man vil er det lurt og sette seg inn i de forskjellige innstillingene.

Det er en funksjon som kan velges som gjør at den skifter gruppe automatisk fra D-C og C-D. Denne kan velges bort og da må du gire selv. Jeg kjører stort sett uten denne funksjonen da den girer for ofte. Også er det veldig lett og gjøre det selv. Står den i øverste serie er den trinnløs fra 0-50km/t

Valtra er framtida for det norske markede! Jeg kjører selv fendt718. Fornøyd med den, men er en del småting som ikke holder mål!

Jeg håper de satser litt på den trinnløse delen så blir det bra. Jeg er kjempefornøyd iallefall. Det eneste er litt treg respons noen ganger ved pedalkjøring, men dette ble litt annerledes ved bytte av programvare. De nye fendt'ene er veldig kjappe og fine sånn sett. Eller er traktoren utrolig lettkjørt og smidig til og være en 200hesters traktor. Hydraulikk og trepunkt er helt nydelig etter mitt skjønn.

Vår fendt er 2 år gammal! Hatt litt småtull! Men kjøre komfåren er av beste sort! Og girkassa er helt knall. Men låsing av trepunkt sideveis har ikke utviklet seg siden 80 tallet og er er helt ubrukelig! Og klimaanlegget er dårlig! Byttet allerede en del slitedeler selvom vi ikke har kjørt mer enn 2500timer. Fendt er dyrt fordi det heter fendt, ikke fordi det er best på slitestyrke. Så neste gang blir det valtra. Har valtra fra før med over 220 gamp, med den gamle hitec gir kassa, den har gått 6000 timer uten tull,er klar over att den ikke kan samenlignes med dagens elektronikk!

Valtra har alltid vært solid. Iallefall de store. Har fortsatt det inntrykket av de nye. Nå kommer komforten og finessene itillegg til det gode gamle solide og da har det blitt en fin traktor.

Jeg kjøpte min traktor brukt (1900t) og har kjørt på den nesten 1000 timer siden april i år. Har ikke gjort noe annet enn vanlig vedlikehold til nå.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår