Noen som vet om det er store inngrep for å få en valtra m150 til å gå i 50km/t. Har hørt noe om at det kun er programering.

Visninger: 1082

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Fri fantasi, ja!...
Hva er fri fantasi? Hvis det er meg du sikter til så vet jeg det er mange entreprenører i trøndelag som kjøpte nettopp 6020-serien for å gjøre nettopp dette.
Det stemme Alfred! Men såklart, itte bra!:p

Utvekslinga i girkassa på en 40 og 50 giret traktor er forskjellig, slik at det ikke er mulig å få en traktor med 40 kasse til å gå i 50, uten å justere op turtallet og sette på hjul med større diameter...

Ellers hadde det vel vært svindel at 50 girede traktorer er dyrere enn 40 girede.....

men, du hadde den perioden du ikke fikk 50km traktorer. Du kunne få levert traktorene med 50kasse, men nedjustert til 40km. Da kan du bruke omprogramere software'n i den til 50km. Men selvfølgelig, så må den omregistreres til 50km da.

Dette blir en annen problemstilling...
Har vel noe med at det er påbudt med bremser foran og fjærende fremaksel når du har 50 km/t da. Koster litt det også..
Kanskje tenke før du skriver, Ole-K :)  På 50km/t må du ha fjærende foraksel, egne bremser i foraksel, sveiste felger og heldekkende skjermer foran og bak. Det er vel kanskje så enkelt som at det ikke er gratis....
En traktor-serie jeg vet om, så finnes faktisk det siste giret, men de er plombert på 30 km/t det er 100-serien til Valtra... Grunnen til det vet jeg ikke sikkert. Fetteren min gikk inn i girkassa fra siden med 9"!!! kutteskive og fikk vekk plomberingen, den traktoren (en valtra 700) gikk da rett over 50 km/t. Selv om den da skulle bare gått 40 km/t i siste giret..
Tipper at den er plombert fordi det ikke er bremser i forakselen, og 4wd er mekanisk. Disse har vel heller ikke hydrauliske bremser, så det kan bli problem med ujevne bremser bak etter hvert, og det er kanskje ikke så lurt når du får opp farta.
De er jo lovlig i f.eks. Sverige.. Er bare noe formaliteter i grunnen. Norge er Norge. Bare kjøre med vett og forstand, noe man må uansett.
Fant ut i dag att det er ikke noe stort problem, 5 minutter med en programerings pc. og du kan kjøre i 50. men den må ommregistreres og vises først

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår