Noen som vet om det er store inngrep for å få en valtra m150 til å gå i 50km/t. Har hørt noe om at det kun er programering.

Visninger: 1077

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Er det økoturtall på 40 km/t, så er det bare ei turtallssperre, vel?
Kan være ei turtallsperre, kan også være girkassa, er ikke sikker på om det er 50kasse i disse...
M- Serien kunne leveres med 50- giring....Tror nok det er mere enn programmering som skal til for å få en 40- giret traktor til å gå 50...Hvis ikke det er øko- turtall, da...
Denne traktoren har ei manuell DP 36+36 kasse, så her er det ikke så mye annet å gjøre enn å øke turtallet og evt. sette på hjul med større diameter. Er vel commonrail på denne om jeg husker rett?

Hadde det derimot vært f.eks. en JD 20-serie med spettgiring der du kan kjøre på 40 km/t med redusert turtall (husker ikke hav girkassa heter), så kan en lett omprogrammere girkassa til å ikke sperre turtallet når traktoren nærmer seg 40 km/t.

Right?

Autoquad. redusert turtall på siste hurtiggiret i 5 giret "E serien", mener å ha hørt noe snakk om at man setter på en bryter mellom girkassen og ett eller annet?, for å få den til å gå i 50km.  snakker om "6820-6920" 20-20 kassen
Vet at FK Namsos kan oppskriften på å få en 50 km/t 6020-serie til å gå 65 km/t Er visst uansett om det er PQ, AQ eller AP-kasse. De gjør noe med clutchen tror jeg, men ikke sikker.

Har hørt noen si at hvis man slurer/trykker inn clutchen litt på John Deere, muligens på 20-30 serien,  skal de få dem til å gå litt fortere, men om dette er fri fantasi eller ikke vet ikke jeg.

Er vel ikke så veldig lurt å slure på clutchen hele tida ??.
Er ikke det, men dette er bare noe jeg har hørt, vet ikke om det er sant...
Jeg tror du er inne på noe faktisk, tror de justerer clutchen ut litt. Holder visst gjør det også, men garantien røk selvfølgelig. Dette gjelder 6020-serien ikke 6030-serien. Har en kompis som snakket med de om det ang. en 6630...
Har også hørt at det er noen som liker Kurt Nilsen....

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår