Er det nokon som har erfaring med ursus 4514 94 mod . Har blitt fortalt at der en lisens produsert mf 261 blanding mellom 200 0g 300 serien stemmer det ? Veit nokon om kvalitet eller mangel på ? Ser ikkje ut som det er så veldig mange i Norge Sjelden ?

Visninger: 403

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Nei heldigvis, hehe..
Du har helt rett i at dette er MF i forkledning. Jeg har kjørt en slik daglig siden 2000 og til i dag. Min har vært pålitelig og god. Motor- og maskinmessig har denne vært svært bra. Den er utrolig lettstartet. I dag tidlig var det 12 minus, og den startet som et skudd uten motorvarmer og uten gløding. Det har faktisk ikke skjedd at jeg ikke har fått startet den, 25 minus er helt greit. Varmeapparatet er helt utrolig. T-skjortetemperatur på få minutter sjøl i streng kulde.

Ledningsnettet derimot har ikke imponert meg. Jeg trur ikke det fins et eneste rele på hele traktoren. Det gjør at brytere blir varme og smelter fra tid til annen.
Dieselmåleren bør man ikke stole på, om man ikke syns det er moro å lufte dieselanlegg...

Alt jeg har skiftet gjennom 13 år er (foruten dekk, olje, pærer og filtre):
- 2.trinnskløtsjen (det var mye arbeid)
- Startmotor
- Børster i dynamoen
- Stag i avvatringa til trekkstagene
- Ett sidevindu
- En kjetting til trekkrokløftet
- Pakning i fødepumpa
- Ledninger mellom brytere og arbeidslys
I tillegg har jeg måttet sveise forsterkning på festene på framfelgene.

Dette kan ikke være ille på 13 års daglig bruk.
Den har ikke gått all verdens, men den har da runda 5000 timer. Det er gammeldagse løsninger, og null elektronikk, men den funker som bare det. Det største problemet med Ursusen min er hva andre mener om den. At Østeuropeisk nødvendigvis er dritt er tull og tøys.

Du som har en slik, er det tommer eller har de konvertert over til metriske bolter og gjenger?

De har lisensiert fra MF, de aller første ble solgt i polen under MF-navnet, det finnes noen få MF235 med ett lite Ursus-merke på her i landet, de ble smuglet ut i og med Ursus ikke hadde exportlisens med MF-navnet på panseret.

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår