Traktor ruset seg opp på max turtall og jeg fikk ikke stoppet den uten at jeg må kvele den på høyt gir.

Min Deutz D 4006 har stått siden i vinter og dette skjedde når jeg skulle starte den opp igjen i går.
Både gass og stoppstaget som går inn på brennstoffpumpen ser ut til og fungere som de skal. Motoren er 3 sylindret og luftavkjølt. Brennstoffpumpen er en bosch rekkepumpe.Har noen peiling på hva dette kan være?

Visninger: 3182

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hade engang en fordson der gjorde det samme . det var regulatoren der sad fast.

tog dæksel af og skubbede den tilbage , så kørte den igen

Mye flotte svar. Kjøpte en 4006 med samme problem, men hadde ekstra pumpe så den skifta jeg. Står om å skifte pumpe på akkurat en slik traktor i Mekketips i Traktor i 2013 en gang.Lurt å prøve alle muligheter som beskrevet, men er redd for at det er et regulatorproblem, når ingenting nytter.

Sliter med samme ploblemet, men min lekker diesel inn i motoroljen og.. men jeg får stoppet men gassen går automatisk til full pupp etter oppstart, Dette er volvo 430

Innsprøytingspumpa på disse traktorene har en liten tank for smøreolje. De går og går helt til denne tanken går tom , så begynner de å fuske, ruser,høres ut som du har kjørt dieseltomt for så å ruse igjen. Har den stått uten å ha vært brukt over vinteren kan riming og dannelse av vann i tanken ha gjort saken verre. Henvend deg til verksted for Deutz og få hjelp med å identifisere skruene som du må ta ut for å 1: Tømme tanken for vann 2: Fylle på ny olje.

godag frode kasje  må du undersøke hva slags type diselpumpe som sitter på traktoren,det hender at sånne pumper  med vekter inni ,setter seg fast da raser dette i voldsomt turtall.vektene i diselpumpa har en viss likhet med sentrifugalregulator på bensinmotorer,den regulerer pådraget for drivstoff

Høres ut som hull i et stempel eller ødelagte stempelringer på minst ett stempel.
Uansett hvilket det er får du diesel ned forbi stempelet.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår