Må nok skifte toppakning på bustern da det ser ut som om det kjem vatn i olja.Det er og litt trykk ut av røyr til peilepinnen,ser det når eg tar ut peilepinne med motor igang,kan ikkje sjå at det minker på vann i radiator,men det er ein gulkvit guffe på peilepinne når eg peiler olje.Er det nokon merker som må stillast inn på motor før eg skifter toppakning.

Visninger: 119

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Heisann
Det er ingen merker du må ta hensyn til nei, men viss du har trykk i bunnpanna så må du nok skifte stempelfjærene også

Takk for svar,det ser jo ut som det for det kjem litt kondens eller røyk ut men ikkje med noko stort trykk men ser litt røyk eller damp

Det kan være vannet som gjør det til også, skift pakkningen først så ser du :-)

Hei. Det har vore jevnligt skifta olje og filter men det er nok ein del småkjøyring,kansje det har noke og sei at ikkje motor blir skjikkeligt varm.Er igang med skifte av toppakning no og såg då at det var veldigt mykje vann og guffe som majones i toppdeksel,feitt stoff som faktisk held på vatnet,luftingen var åpen fra topdeksel.Lurer og litt på om eg må ta av dysene igjen når eg skal etterstramme topp,ser ikkje ut som det går uten,eller er det berre å teite med rett moment uten etterstramming.

Heisann
Den er ikke utsatt for at det eventuellt har regnet ned i eksospotta?
Du trenger i grunnd ikke og ta ut dysene for og stramma til toppen, jeg har aldri gjort det når jeg har drevet og byttet paktning. Jeg har bare satt fast toppen med det momente det skal være. Har heller ikke etterstrammet noe. Men det kan du jo gjøre om du vil d, er bare og kjøre motoren varm, så tar du bare av toppdekselet og tar momentet på varm motor. Men egentlig har det ikke noe for seg og gjøre det

Hei toppakning er no skifta og traktor går igjen,får håpe at det hjalp med ny pakning.Skal kjøre litt med den og sjå om olja held seg rein no.Tenkte at eg skulle bytte olje på gir og bakaksling men er litt usikker på kva oljetype som skal vere på.Har hatt 15/40 olje til dieselmotor på motor etter pakningsbytte,det skal vel vere ok håpar eg

Har ikkje etterstrammet bolter,strammet topp med8.3 kpm håpar det er ok.Lurer fortsatt på olje på gir og bakaksling kombiolje 10-30 eller gearolje sae 80 eller 90.Det er kanskje gearolje som er best.

 bruk kombiolje på resten av traktoren du. 

Da blir det kombiolje takker for svar

kombi olje er ikke for tynn til disse traktorene, står jo anbefalt i instruksjons boken mener jeg og huske.

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2017   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår