tåle perkins motoran i volvo bm 430 mye turtal ??

har litt løst å få 430 våres til å gå forta men tørs ikke å justere nåka på turtale før æ veit om den tåle meir den gå på 2400 no på max å hjelp det å byt te girkasen me hurtigir ??

Visninger: 400

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Disse tresyl. Motorene er ikke glad i mere turtall....

Istedet for å bytte girkasse, ville jeg heller bytta til større bakhjul....

k men det liksom ikke noka meir plas te støre bakhjul heller men men han får væl bære væra sån da

Naboen hadde 13,6/12-38 på 430`n og ringklo-kjetting til bruk i skogen. Med bred sporvidde gikk det greit. Det var en -73 mod.med 1/2 innkledning. Mulig bakskjermene er anderledes på nyere 430 slik at det ikke går med større hjul. De nyere ble levert med 12,4/11-36 som største alternativ, så vidt jeg husker.

Angående maks turtall: Fattern`s Super Dexta gjør i overkant av 2600 o/min, på meteret, og det har`n gjort de 30 siste åra etter at jeg som unggutt gjorde en bakgårds-justering på`n. Om motoren liker det eller ikke, vet jeg ikke, men den starter lett og går som et skudd enda. Og den motoren har fått kjørt seg etter at fattern`s barn og nå barnebarn har brukt den som fremkomstmiddel og leketøy. Sot har det ihvertfall ikke vært i den motoren siden far sjøl brukte den i landbruket. Jeg skulle gjerne visst hva folk bygger sine påstander på når de sier at den og den motoren ikke liker høyere turtall. Hva utgjør begrensningen, utover økt slitasje selvfølgelig. Kom igjen folkens.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår