JEG HAR FÅTT EN FRYKTELIG KLNKE/BANKE LYD I FRA GEARKASSA NÅR JEG RYGGER , TRAKTOREN ER EN  MF 168 MED 4WD  HØRES FÆLT UT  ER DET NOEN SOM HAR EN ANING OM HVA DETTE ER  , KOMMER JEG TIL OG KNUSE NOE VIST JEG FORTSETTER OG KJØRE MED DEN,?  BRUKER TRAKTOREN TIL SNØRYDDING OG  MED VINSJ I SKOGEN ,

Visninger: 2605

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

hvis du klarer å opne girkassa så kan du se om en tann er knekt eller om et lager er slit.

hvis du har en magnet på bun pluggen så kan du se om det sitter spon eller en tann på den. 

Har en volvo 2254 med samme problem tror det er foriing på revers drevet som er utslitt. Skal åpne kassa når snøbrøytingen er ferdig. Det er en ubehagelig lyd den høres knasende ut ja.

Har kvitta traktoren ,men var  revers tannhjulet som ei tann var gåen på  som laget lyd i revers.

Jeg har kjøpt deere 2650 , ikke så mye bedre enn gammal mf akkurat er nå jeg huske hvorfor jeg kvitta meg med 2040en .He he  men har jo kjøpt driten.

Som regel er det ei tann som har løsna fra et tannhjul.Dette forårsaker videre at den ramler ned i droppboksen(der hvor aksling for 4wd kommer ut av gearkassa.

Sku ned droppboksen og se om du finner noen løse metallbiter der, det kan gi deg en peilepinn på om hva som er galt.

Egentlig enkelt å fikse ei slik gearkasse, men man må klyve traktoren, som regel, for å skifte ut evt knuste tannhjul.

Om du skrur sjøl, så ta bilder heile tida av hva du gjør, det er en god del lettere å sette kassa sammen ved å se på bildene.

traktoren er solgt ,eller bytta den i en hymas beltegraver , men det var et stykke av ei tann som var gått av ,men jeg har fått meg en same explorer 60 med trima laster , det er en knakende grei traktor til mitt bruk,kjempe fornøyd.

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår