Merker:
Det kan høres ut som du har fått en grevling girkassa. Du kjem tell å knuse grevlingen hvis du fortsetter, men det er full for sent. Går seg tell væ. ;))
Permalink Svar innen kristian F B den 6 juni 2011 kl. 23.10
Permalink Svar innen John Deere den 6 juni 2011 kl. 23.22
Permalink Svar innen kristian F B den 6 juni 2011 kl. 23.31 hvis du klarer å opne girkassa så kan du se om en tann er knekt eller om et lager er slit.
hvis du har en magnet på bun pluggen så kan du se om det sitter spon eller en tann på den.
Permalink Svar innen Jan Olav Kveli den 24 januar 2012 kl. 21.35
Permalink Svar innen johnny B. den 24 januar 2012 kl. 21.46 Har kvitta traktoren ,men var revers tannhjulet som ei tann var gåen på som laget lyd i revers.
Jeg har kjøpt deere 2650 , ikke så mye bedre enn gammal mf akkurat er nå jeg huske hvorfor jeg kvitta meg med 2040en .He he men har jo kjøpt driten.
Permalink Svar innen Ludvig Rognli den 27 mars 2012 kl. 14.07 Som regel er det ei tann som har løsna fra et tannhjul.Dette forårsaker videre at den ramler ned i droppboksen(der hvor aksling for 4wd kommer ut av gearkassa.
Sku ned droppboksen og se om du finner noen løse metallbiter der, det kan gi deg en peilepinn på om hva som er galt.
Egentlig enkelt å fikse ei slik gearkasse, men man må klyve traktoren, som regel, for å skifte ut evt knuste tannhjul.
Om du skrur sjøl, så ta bilder heile tida av hva du gjør, det er en god del lettere å sette kassa sammen ved å se på bildene.
© 2012 Created by Tun Digital.