Jeg har fått startproblemer på min MF 3060 som er en 1988 mod.

Jeg brukte den til å rydde snø med på fredag formiddag.  Skulle bruke den igjen på kvelden for å rydde mer snø.    Da startet den, men stanset igjen med en gang.  Etter det så nekter den å starte. Går rundt på starteren.  Av og til bare klikker det i starteren.   Er det noen som har noen tips om hva som kan være feil?     Eneste jeg vet om, er at de siste gangene jeg har brukt traktoren på kveldstid, så har ladelampen lyst når jeg har brukt både lys og varmeapparat.  Lysene lyser sterkere når jeg har gitt på mere gass.

Visninger: 339

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

da er det noe galt med diesel tilførselen, bytt filter,og luft systemet.

og sjekk om det er nok diesel på traktoren. 

Skal kjøpe nytt dieselfilter i morgen.  det ble byttet i høst.  Skifter diseslfiter hver høst.  Dieseltanken er halvfull

Du har også et ladeproblem, sjekk med et multimeter på batteripolene hvor mye dynamoen lader, på høy tomgang: 1000 o/ min: Bør ladinga være over 14 volt.

Sjekk også at det kommer diesel til pumpa, du skriver ingenting om temperaturen der traktoren er, men den kan jo ha frosset i dieselen.

Når det gjelder temperaturen, så har det vært varmegrader nå de to siste dagen.  Har holdt seg mellom 0 og -10 kuldegrader før det

Fikk hjel av noen på et landbruksverksted i dag.  Skiftet dieselfilteret, klareglasset under filteret fordi det var en liten skade på det. pluss at vi renset fødepumpa.  Fikk da startet den igjen..   Målte batteriene, og begge batteriene var deffekte.  Når traktoren gikk på tomgang, ca 1000 o/min, så var ladingen på ca 13,6 volt, noe som er i grenseland av å være for lite.   Når han målte ampere på dynamoen, så viste det 33A, skal normalt være 55A.        Må derfor bytte dynamo og batterier.    

Flott at du fikk fikset det og enda flottere at du skriver det her :-)

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår