Hei

Jeg sliter litt med at startmotoren "går i fri" før motoren starter. starteren slår inn hver gang, men rett før den starter går den i fri.. dette skjer selv midt på sommeren. glødepluggen i innsuget er byttet og OK.

hvis jeg bruker motorvarmer starter den med en gang.

Må hele starteren byttes eller kan den demonteres og rengjøres ?

noen tips å triks ved demontering mtp å komme til den bakre skruen ?

-espen

Visninger: 343

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei.Høres ut som om Bendiksen i starteren er i ferd med gå stykker. Denne får du kjøpt som løs del.

kunne ikke finne denne som løs del på økonomideler.no ? vannskelig å bytte bare dette drevet ? =)

For å demontering av den bakre skruen. Jeg tror jeg brukte to lange og en kort forlenger til skralla, slik at jeg kom helt frem til dieselpumpa for å få plass til å skru. Mulig jeg måtte bruke et universal-ledd for å få litt vinkel på skralla. Det er en stund siden jeg gjorde dette så jeg husker ikke helt nøyaktig, men det er bare å prøve seg frem.

Så vil jeg sitere ekspeditøren hos Økonomideler: "Du er vel ikke så gæærn at du monterer den skruen igjen"

Jeg har brukt traktoren i mange år nå  med bare de to skruene foran og det har fungert ypperlig.

Lykke til.

ok, takk for tips =) høres ikke ut som en alt for vannskelig affære. må bare få lånt meg noen ledd :)

det viste seg at starteren hadde vært demontert tidligere, da denne bare var festet med 2 skruer :)

bendix-drevet kostet ca 1000 kr, så jeg bestillte like gjerne en ny komplett starter fra traktor og maskindeler sør :)

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår