Hei

Har en MF 148 1975 modell med frontlaster. Nå sliter jeg med hydraulikken. Forsøker å løfte frontlaster eller 3-punkt festet så går det veldig sakte, ca 3-4 min å løfte frontlasteren. Bevegelsene er også litt hakkete. Hører ingen ulyder. Leser på forum om tette hydraulikk filter, men finner ikke noe om dette på MF 148. Noen som vet hvor filteret sitter? Oljepinnen har 3 nivåer, lav, normal og H nivå. Oljenivået er på normal.Noen som har tips til hva som kan være feil?

Visninger: 1860

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

på disse eldre MF så sitter filteret på pumpen, mulig du har en luke under traktoren,for og komme til filteret.

hvis du ikke har det, så må du nok løfte av hydraulikk lokket for og bytte filter. 

du ser filteret på venstre siden på pumpa, hvis du har denne typen pumpe på din. på de nyere pumpene så henger det under. da får du tak i det under traktoren din. men har du en slik pumpe som på bildet. så er det lettest og ta av lokket for og bytte. 

Takker for svar.
Jeg har hatt traktoren i 3-4 år og ikke byttet olje. Jeg kan ikke se at jeg har noen lokk under traktoren, men det ser ut til å være mulig å åpne et deksel på høyre side hvor Reaksjonshendlen står. Kan nok også åpne luken på venstre side hvor koblingen for kraftuttaket sitter. Se bildene. Jeg ser også at det er kraftig slakk i festet til toppstaget. Se vedlagte video. Noen ide om det skal være slik?
Vedlegg:

hvis du skal av med hydraulikk lokket, så må du også ta av luken på høyre side.
for du må demontere overføringen fra spakene. denne overføringen ser du også på bilde jeg postet i sted. den som sitter nederst til høyre. den "rullen" der må ut, før du løfter lokket helt av.

og den slakken du har oppe ved toppstag feste. vet ikke helt hva jeg skal kalle det. men den er der for at du ikke skal løfte alt for tungt tror jeg, gjør du det, så blir denne dratt ut. tror det er slik det fungere.

Ha rløsnet hyraulikklokket, men det henger fast i overføringen som du har beskrevet. Hvordan får jeg løsnet overføringen? Det er veldig trangt så jeg greier ikke å se hvordan dette løsnes. Noen ide?

Ser av servicemanualen at det beskrives at rullen må tas av. Noen som vet hvordan dette gjøres? Jeg har hytten på trakoren, så jeg har det veldig trangt for å komme til, så jeg ser veldig dårlig inn i luken hvor denne står.

slik ser det ut inne i lokket. hvis du ser det tynne lille staget på høyre side der, denne tror jeg går bak,mot toppstag feste,og denne tror jeg føler på om du løfter for tungt eller ikke

Må jeg tømme for hyraulikkolje før jeg tar av dekslene og lokket?

noe av oljen må tappes ned, så du får av det lokket på høyre side. 

Skal Oljenivået være på normal eller H-nivå på målepinnen?

Hei. Jeg fikk tatt ut filtret og gjort dette rent. Det var veldig tett. Byttet også o-ringer på stigerøret fra pumpa, men gjorde ingen ting med selve pumpa, da jeg ikke fikk den ut. Satte alt sammen igjen og alt fungerte fin i ca 10 min. Da oppsto samme feil igjen. Når jeg forsøker å løfte frontlasteren eller 3-punkten så går det veldig sakte og rykkvis. Hører også en lyd fra pumpa som oppstod når feilen inntraff. Lyden var nok der tidligere også, uten at jeg la så veldig merke til den. Jeg antar at det er selve pumpa som feiler, så nå har jeg bestilt ny. Skal gå igang med å demontere alt igjen, og iht manualen, må jeg ut med PTO akslingen. Noen som vet hvordan denne er festet? Jeg greier ikke å tyde dette ut fra manualen.

Joda, har nettopp byttet olje og renset filteret i diesel. Filteret var veldig tett, mener jeg fikk det godt rengjort. Spylte også rundt med diesel for rengjøring nede i kassen.
Noen forslag til hvordan kraftuttaket løsnes?

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår