Har ein trepunkt som rett og slett er heilt dau på ein MF 6480 2008mod, skjer ingenting når ein trykker på knappen eller vrir på hjule i armlene. Konsolln på sida med høyde justereing og demping osv virker og daut, knappen nede for kroken og. Det vi veit er at det er elektronisk feil da det går an å tvangskjøre den opp og ned på blokka bak, så det makniske er i orden. Det virker nesten som det er ein sikring elle noe lignende, men har sjølvsagt sjekka alt som er. Alle tipputak eg virker som det skal, og lasteren med.

Noen som har opplevd lignende, eller hørt om, eller bare eit tips til kva dette kan være?

Visninger: 548

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Viss du har lys i hdrolikk-konsollen, da vil du ha en rød diode som blinker en kode. Viss du ikke har lys, men sikringen i hovudsikrings boksen er ok. Da bør du sjekke en liten sikring som eg trur ligger inne i konsollen (3 A).

Viss alt dette er ok, så ville eg sjekket to sensorer som ligger nede ved trekk-stengene. disse sitter litt utsatt til. Sjekk for ledningsbrudd eller kortslutning.

Bakgrunns lyset i sjølve konsollen er ok, men de røde diode lysa i ein trekant å for dempingen osv er heil dødt. Men kan de være sikring som er gått i konsollen fordi? Det høres rimelig ut med ein sensor som er satt ut av spill eller lignende, men er dette nok til å sette hele elektronikken ut av spill? Problemet oppstod brått, det virker rimelig at ein komponent som har tatt kvelden.  

Bakgrunns-lysa har nok el-tilforsel fra instrument belysningen.

Men du skulle abselutt hatt lys i den trekanten på konsollet.

Når alt er ok. Skal denne lyse med et fast lys når du vrir på tenninga. Systemet starter når du trykker vippebryteren til "løft". Da skal det røde lyset forsvinne, vist alt er ok.

Har en følelse av at du har mistet strømtilførselen til konsollet. Men husk at viss den lille sikringen er røket. Så er det av en grunn....

Sjekk derfor rundt om kring på ledningsnettet (spesielt bak og på sidene av girkassa). Typisk feil er der ledninger ligger å "gnisser" mot noe av stål. Til slutt går det hull på isolasjonen, og det oppstår en kortsluttning. 

Var borti noe lignende på 6480 tidligere, kom feilkode på hydraulikken, men fungerte ikke. Kunne stå i 15 min og prøve å heise opp/ned, og kunne fungere plutselig. Usikker på hva feilen var, men var iallefall håpløst å bruke det slik.. ;)

Ja var kjipe greier, iallefall når det kom 70cm snø på tre dager...hehe

Eik fant ut av feilen ganske fort, det var ein sensor som står i blokka bak på traktoren som har med høgde reguleringa når du trykker på vippebryteren i armlene å gjøre. Men det som var her, var at det ikkje viste noen feilkode heller, alt var berre dødt. Fint med elektronikk så lenge det virkar, men faen vist det streiker!!

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår