er det noen som kan vite hva dette er for noe?

når jeg starter opp traktoren når den er kald,så funker den fint,men når jeg har kjørt en halvtimes tid,så begynner den rød lampa (bilde) og lyse.da hører jeg han jobber konternuerlig med og lade opp trykk og da kobler 4wd inn,og jeg får ikke skiftet serie på gira,satt på sperre osv...får heller ikke satt på 4wd manuelt eller slått av...noen som har noen tips?

Visninger: 1934

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Sondre.. Ditta e ingen indikasjon på om pumpa er OK..

Skift filter på sugesiden av hydraulikkpumpen først et stort "spin on" type som sitter på høyre side av kroppen like foran bakhjulet ....... kan være et filter på trykksiden oxo men iike alle som har dette ........ og oljen bør heller ikke være for gammel ..... mye fin hydraulikk her som ikke liker forurensninger ........

Utslitt hydraulikk pumpe eller utvasking/dårlig fjær i sikkerhets ventil? Wild guess. mål hydraulikk på et uttak mens fra kald til varm hydraulikk. Skift selfølgelig filter og olje visst det er lenge siden. Sjekk for spon i filter visst mulig

Volym : Volym 60 liter

Användning : Normal
Intervall : Kontrollera 100 timmar
Intervall : Byt 1000 timmar / 12 månader
Produkter : Q8 T 1000 10W-30

Eller Texaco STOU Extra 10W-30

Det kan vere en elektrisk feil også dette her. Kontroller 17bars brytaren, den kan kutte når temperaturen stig. Når hjerna får signal om lavt trykk, so stenger den av alle funksjoner.

Ej ville prøvd å bytta denne brytaren først, dersom du meiner att oljen er fin...

ok,jeg har hørt an noen har nevnt på denna også...vet du hvor denna kan sitte tro?

hei

låser den seg i lav serien??. har en 3060 som ikke sperra heller 4x4 virka.og den sto konstant i lav. der var autotroniken ødelagt.

hei

går den i lav serien??

har selv en 3060 som det skjedde med. sperre ,4x4  og den låste seg i lav serien. det viste seg og være utotroniken.irra istykker., den kosta 12000 pluss jobb.

Jeg har ingen tro på at dette er elektronisk feil, siden den fungerer normalt før olja i bakstussen blir varm....

er det noen som vet hvor denne 17 bars bryteren sitter henn da?

da var feilen funnet!!!! det viste seg at hengerbremsen stod med fullt trykk konstant...etter noen gode tips fra eik senteret i skien så fant jeg til slutt ut feilen...takk for gode tips fra andre her på forumet også :)
Kjempebra at du fant utav det, og enda flottere at du forteller om hva som var galt her:-)

Her børe du skifte filter fortes mulig.

Etter på børe du ta og sjekke trykket på uttakene, ha ca 900rpm og har du ikke rundt 160-190 bar børe du øke hastighet på motoren til du har 190bar vist du må ha masse rpm MÅ DU SKIFTE hydraulikk pumpe så fort som mulig.

Ikke bruk hydraulikken før du vet dette,jeg kjørte og fikk et havari på HYD pumpe og fikk spon ut i hele system så jeg demonterte hel girkasse og bak ende for å vaske det rent.

Denne får du kjøpt på Øknomideler til 7500kr hydfilter ca 650kr.

Harald.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår