Nokon som veit om det finst spesialverkty for å byta sylindarforingar i ein Perkins-motor utan å ta ut veiva?

Visninger: 193

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei jeg skifta foringer i en perk. Dekte til veiva med filler lagde en lang meisel som ,eg splitta foringene med. Honet sylinderen og satte inn nye foringer. La de nye foringene i tørris før montasje.

Det er jo en avtager til dette, men mange drar vel en sveis i foringa så den krymper, de kan sitte skikkelig fast.

Det er tørre foringer i denne blokka. Disse sprekker veldig lett visst du bruker en lang meisel som er rundet litt på ene siden.

Du trenger ikke å ta ut veiva. Du slår nedenfra og oppover. Sett den delen av meiselen som du har rundet av på kanten inn mot blokka. Pass på at du ikke får skader i blokka. Det er en enkel sak å skifte disse foringene. Når du monterer nye foringer husk å shimse høyden på kraven slik at denne blir rikrig. Dette er veldig viktig ellers går toppakningen etter noen få timer.

Lykke til.

Ja har nettop skiftet på en perkins, jeg lånte meg en spesial tesj for å dra ut firingene med. Varm opp blokka til ca 70 og legg foringene i fryserren når du skal ha de inn , da glir de lett ned.Har du motorvarmer bruker du den til oppvarming av blokka,må ha vann i kanalene. Det er fult mulig å knuse de men litt mere jobb en å dra dem opp, snakk med et traktor verksted så får du låne deg en tesj. Lykke til

Dra en kjapp sveis oppover sylinderveggen så krymper foringa.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår