Har det som en regel å ikke taue opp biler fra grøfta, med mindre jeg kjenner eieren veeldig godt.
Og det går jo på det faktum at man selv kan risikere og måtte betale for skader på bilen vis det ikke kan bevises at skadene skjedde ved utforkjøringen.
Men så til spørsmålet mitt:
Hjelper det meg noe (ved eventuelle anklager fra forsikringsselskaper osv) om begge parter skriver under på en papirlapp der det står at den som tauer opp bilen fratar seg ansvaret for det som eventuelt kan skje med bilen mens den dras opp?
Noen som vet eller har erfart noe rundt dette?
Og betalinga var vel ...æh.....in natura vel?He He.
Da hadde nok ein bil med 3 flotte damer vert toppers!
Men faktumet er og forblir, menn er bedre til og svindle enn damer, men damer driver bedre foretninger enn menn. Ganske rart igrunn, men vi får bare leve med det.
Var vitne til ein rundvelt her forleden, skal få lagt ut bilder av det eindag. Da bile gjekk 180 grader rundt etter ein sving, baklengs ned grøfta og landa på sia av bilen på vår mark. Så styrta eg ned som ein er faktisk PLIKTA til og fekk ut sjåfør som heldigvis var bevist. Vi ringte politi for og melde ifra, men med tanke på at det ikkje var personskade inni bilde og sjåføren var heilt fin ble vi veiledet til Viking. Viking kom etter 45-50min. Eg stod og fulgte med når han reiste og fekk 6 hansa julebrus og 5 hansa øl av han som takk for at eg hjalp han :) Det enkleste er ofte og holde seg vekke fra ting som kan bite deg igjenn seinere. Så mitt råd er og lavær :)
Permalink Svar innen Jens Kristian Bønå den 29 januar 2012 kl. 0.02 Kunne godt vært, men jeg er ikke singel, så da må jeg holde meg i skinnet...:-))
(Svarte og, hehehe)
Det er heilt rett det du seier Sander, la vær.
Jeg er av den typen som ikke trekker opp biler i allefall, er alt for mange tillfeller det ikke har gått like bra, så jeg drar ikke opp biler uannsett hvor fint de spørr og om det så er damer, jeg gir de nummere til falken eller viking, så får de årdne med det selv.
Jeg har i løpe av min tid på veien trekkt opp bare en bil, untatt famillie og venner, men den ene bilen jeg trakk opp sa jeg til at han bare skulle la håndbrekke på bilen stå på, det gjorde han heilt til han kom på veien og jeg hadde gått ut av trakor'n begynte og ta stroppen av fresen, da begynte han og rygge, å det gikk rett i fresen og foten min kom imellom bil og fresen, det gikk ikke så veldig bra. Det var første og siste gang jeg var hygelig med en bilsjåfør.
har fått streng beskjed av skjæfen at vi som brøyte ikje skal dræge opp nån.. kjenne en kar som skulle dræge en bil opp av ei grøft me en hjullaster.. fyrn heiv biln i revers mens hjullastern drog, å da kom biln rætt i skoffa.. endte me at hjullastersjåføren fikk skylda..
så æ dræg ikje opp nån me mindre at æ kjenne dem veldig godt! ;)
Siste nytt! :
naboen te onkelen min dro skarr en laste bil i fjol vinter (trur je) nå vant han rettsaken mot forsikringsselskapet å slepper å betale no'on ting :) han var først krevd for 200 000 kr men etter att han jikk tel rettsak tapte forsikringsselskapet på alle ponkter.
© 2012 Created by Tun Digital.