Har en Farmall DED 3 som jeg har problemer med å starte. Må bruke opp en "hel" boks med startgass for å få startet den. Mener det kan være slitte dyser...hører at innslaget på startern slår inn og at den drar gått rundt... Har hørt at en Farmall D-324motor skal passe inn. Er det en fordel å skaffe en ny motor eller å overhale hele den "gamle" motoren??

Visninger: 603

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Tja, er vel heller elendig kompresjon enn dårlige dyser.

 

Hvis du får tak i en bra brukt motor så vil det antagelig lønne seg, hvor mye kan du om motoroverhalinger?

 

Hm.Startgass er itte bare bra.Enig med Hr Grimsrud at kan være dårlig kompresjon eller dyser.Synes du burde ta en kompresjonstest og sjekke dyssa.Da finner du litt mer om motorens helsetilstand..Ofte er det best å overhale den orgeinale motor`n.Har selv en Farmall D-320.Den starter uten gass men må dra den 15-20 sekunder på starter`n når den er kald.Ryker litt men det gjør vel dei fleste veteraner.Mvh Ola. 

selv har jeg ikke akkuatt så mye erfaring med overhaling av motor...er så sjelden vi kjøper "dritt"

 

Ola: det som er problemet er at den ikke starter i den hele tatt...innslaget slår inn og starteren går rundt men den er VELDIG tungstartet....

Veit du om glødinga er i orden? På desse er glødepluggane seriekopla,dvs.at viss ein ryk så verkar ikkje resten heller.DED-3 har forkammer og då LYT glødinga fungera for at dei skal starta greitt.Glødepluggane er dei same som på dei engelske B-275,B-414 osv. og kan kjøpast hjå Økonomi-deler. Er dette i orden bør ein kompresjonstest vera neste steg.

Glødeplugger (og skikkelge kabler fra batteriet) er vel tingen. Sjekk http://www.histoparts.com/, her har de deler til ok pris. Økonomideler har også det meste.

Mvh

VSch

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår