Jeg har en MF 165 som det viser seg at pluss er i godset og minus går i ledningsnettet. Er det noen mulighet for å snu dette, hva må evt forandres? Starteren må vel ikke forandres på pga rotasjonsretning...? Jeg vil gjøre dette fordi jeg skal sette på en ny dynamo kjøpt på Biltema. Orginalt ladesystem virker ikke, enten dynamo eller regulator er gåen, kanskje begge... Kan jeg sette på en ny dynamo og snu polariteten på traktoren?
Er det noen som vet om det er dobbel clutch på alle MF 165 modeller? For jeg har en annen MF 165 også, men den traktoren er nyere og mye større (ligner nesten mer på en 185) den har dobbelclutch, men problemet mitt er på den gamle 165'en så får jeg ikke frigjort kraftuttaket med clutchpedalen, også virker det ikke som det er dobbelclutch på den...hmmm, merkelig....er det noen som har peiling?
Den gamle er før 1967 mod. og den nyere er etter 1970 ei gang (noe usikkert)...Det eneste jeg vet er at den nye har en 212 motor og den gamle en 203 tror jeg.... Hvis det er til noe hjelp....hehe....
Som jeg sa oppi her, så tåler til og med de gamle regulatorene at man bytter om på batteripolene, men når man bytter om igjen en gang til, så går de fleste regulatorer fløyten.
Se det, da har jeg gode nyheter!! hehe, Nå er polene snudd rundt og ny dynamo montert med innebygget regulator som nå lader med 14,9V. Eneste jeg måtte ordne som ikke virket var blinklyset på taket, der måtte jeg snu rundt kablene, ellers var det ikke noe problem! Sviver og lader som ei klokke ;o) Og til og med kraftuttaket fikk jeg jo til med små justeringer, må jo si det er gøy når man får det til ;o)