Hei, har kobla snøfresen til traktoren. Men når jeg skal koble til kraftuttaket skraper det bare. Jeg må stoppe motoren for å koble til, for så å stare igjen. Trodde det var nok å trø clutchen helt ned. Noen som har tips?

Visninger: 362

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Har pedalen død gang?

Hei.På fatterns 165 er det akkurart samme problemet.Skraper litt og noen ganger vil den itte inn i det hele tatt.Da gjør vi som deg .Stopper traktoren helt.Inn med spaken.Ned med clutchen.Starter opp igjen motoren for også slippe clutchen pent opp igjen.Dette har vi gjort i mange år.På Eik har dem sagt at det er litt slitt clutch og skulle være mulig å justere men da måtte den deles.Kan også væra fjøra Siden giringa funker og fordi den itte blir brukt redskap med kraftutaket lenger,bryr vi oss itte med å reparere dette enda.Mvh Ola.

høres ut som at clutch lammeln din henger fast, eller så er det for mykje dødgang på pedalen til å få løyst ut

clutchen treng stramming. Gjorde dette på min 135 og det kom seg

Vanskelig å stramme/fikse slik clutch? Hva kan det koste å få noen til å dele traktor/bytte clutch? Har selv en 185 med lignende problem!

Få lokale eik-verkstedet til å justere andretrinnet i clutchen, 3 skruer som skal ha en viss klaring. Gjøres gjennom luka under clutchhuset. Sjekk først at du ikke har mere enn 3 cm dødgang på pedalen.

Hei!

Dette er veldig enkelt å ordne selv.

Skru av luka under clutch-huset (4 store skruer), Roter clutchen til du ser en av de 3 skruene. Løsne kontramutteren på skruen, og juster avstanden mellom hodet på skruen, og plata den går i mot med bladsøker. Her skal det være 1,8-1,9 mm. (står 2,2 i boka men det er for mye). roter hele clutchen igjen, og juster de to andre skruene på samme måten. Det er viktig at alle 3 skruene er justert likt.

Du bør også sjekke dødgangen på pedalen. denne justerer du med å løsne den bolten som går gjennom pedalen foran ved clutch-huset. Det bør være 1-2cm dødgang ytters på pedalen.

Lykke til! :D 

Dette var brilliant forklaring.

Fantastisk enkelt!
Om du noen gang har lyst på en liten jobb på Hadeland er det bare å rope! Har en 185 som trenger slik justering;)

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår