Hei, har kobla snøfresen til traktoren. Men når jeg skal koble til kraftuttaket skraper det bare. Jeg må stoppe motoren for å koble til, for så å stare igjen. Trodde det var nok å trø clutchen helt ned. Noen som har tips?
Merker:
Hei.På fatterns 165 er det akkurart samme problemet.Skraper litt og noen ganger vil den itte inn i det hele tatt.Da gjør vi som deg .Stopper traktoren helt.Inn med spaken.Ned med clutchen.Starter opp igjen motoren for også slippe clutchen pent opp igjen.Dette har vi gjort i mange år.På Eik har dem sagt at det er litt slitt clutch og skulle være mulig å justere men da måtte den deles.Kan også væra fjøra Siden giringa funker og fordi den itte blir brukt redskap med kraftutaket lenger,bryr vi oss itte med å reparere dette enda.Mvh Ola.
høres ut som at clutch lammeln din henger fast, eller så er det for mykje dødgang på pedalen til å få løyst ut
Permalink Svar innen Guttorm Henden den 25 januar 2012 kl. 20.02 clutchen treng stramming. Gjorde dette på min 135 og det kom seg
Permalink Svar innen Halvard Henrik Nyland den 30 januar 2012 kl. 19.47 Vanskelig å stramme/fikse slik clutch? Hva kan det koste å få noen til å dele traktor/bytte clutch? Har selv en 185 med lignende problem!
Permalink Svar innen Fastfendt den 30 januar 2012 kl. 22.13 Få lokale eik-verkstedet til å justere andretrinnet i clutchen, 3 skruer som skal ha en viss klaring. Gjøres gjennom luka under clutchhuset. Sjekk først at du ikke har mere enn 3 cm dødgang på pedalen.
Permalink Svar innen Ingvild Borge den 31 januar 2012 kl. 7.29 Hei!
Dette er veldig enkelt å ordne selv.
Skru av luka under clutch-huset (4 store skruer), Roter clutchen til du ser en av de 3 skruene. Løsne kontramutteren på skruen, og juster avstanden mellom hodet på skruen, og plata den går i mot med bladsøker. Her skal det være 1,8-1,9 mm. (står 2,2 i boka men det er for mye). roter hele clutchen igjen, og juster de to andre skruene på samme måten. Det er viktig at alle 3 skruene er justert likt.
Du bør også sjekke dødgangen på pedalen. denne justerer du med å løsne den bolten som går gjennom pedalen foran ved clutch-huset. Det bør være 1-2cm dødgang ytters på pedalen.
Permalink Svar innen Halvard Henrik Nyland den 15 februar 2012 kl. 10.44 Fantastisk enkelt!
Om du noen gang har lyst på en liten jobb på Hadeland er det bare å rope! Har en 185 som trenger slik justering;)
© 2012 Created by Tun Digital.