Prøvte ein MF 7480 VT og ein Fent 716 VT.Blei skuffet av at MF`n ikkje greide og holde toppfarten opp ein slak bakke,mens Fenten holt toppfart heile tida.Lurer da på om MF`n blir enda latere med henger på.Er det noen som har erfaring med 7480 med tung dumperhenger.Er klar over at Fenten har 10 hk meir,men synest alikevell forskjellen var for stor

Visninger: 553

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hørtes litt rart ut.. men MF`er med perkins motorer har momente på litt lavere turtall en mange andre merker.. men ser ikke no behov for VT når du kan få dyna 6 som tar mindre efekt og fungerer nesten like godt so VT. jeg har erfart det motsatte av det du har. at et er fendt som må gi seg først i bakkene....! så alt i alt hdde jeg valgt MF så sant jeg ikke har alt for mye peng da.......!
Ok.Prismessigt er faktisk Fenten litt billigere.Det er snakk om brukte traktorer.Kan tenke meg og prøve begge med henger.Kan ha vert nåke med innstilligene på variokassen på masseyen.Det va forresten ein Fent 716, skreiv feil.Ønsker fleire innspill,da dette er ein stor invistering

Hær æ ærfaringe mi mæ 7480VT. Er ein tong på gass pedaln/kleme pedaln i golvet når traktorn bynda å dreig tongt så har dæ mot si hensikt må lette litt på pedaln sån ikkje drukna hesten. Men Fendt kjøm fortare upp i fart mot MF mæ vario kasse. Men må væra nøye med dreibare hjule som styrer motor å girkasse styringen.
Hvem av de hadde gått lengst? Skiller utrolig mye på om de er riktig innkjørt eller ikke.. Selv hadde jeg gått for MF`n.
Er litt for mange fendter rundt her av de me deutz motor som har fått havari.
Dessuten har ikke fendt vidreutvikla hytta si på flere år. Den hytta som brukes i dag er den samme som Hele 300, 500, og de gamle 824 fra 90-tallet gikk med.
Tror nok ferguson er lengere fremme på komfort..
ja, fergusen har my bædre hyttekomfår, kje kjørt sæle fendt med ette slekk dæ ser ut så æ fendt hytta like uppdatert som MFs 3000 serie hytte..
Eg synest også hyttene på fenten virke små og gammeldags.Eg kjøpte masseyen
Kjøpt nå eller? Da får du gratulere med ordentlig traktor;)
Synd du ikke kjøpte fendt! En mye smidigere og lettkjørt traktor og holder seg kanskje litt bedre i pris. Har kjørt 7485 og min egen 820. 820'n har mye bedre sving og lavere støynivå. Enig at hytta er litt trang. men så har du 90 % av alle funksjonene på en spak og da trenger du ikke danseplass... Fendten er med sin "gamle" hytte faktisk mer oversiktlig enn traktorer som feks JD6430 som jeg kjørte her om dagen.
Men likevel. Grattis med ny traktor. Det er alltid like gøy uansett:)
Takk for d.Ja altid gøy me nåke nytt.Har ikkje fått prøvt den¨så masse,har vert på my på jobb.Satsa på og få kjørt den ein del nå med Foss-eik dumper
i MF 7480 er det sisu motor sånn til opplysning
716

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår