Hei. jeg har en mf 6480 dyna 6 2007. har eid traktoren i over en 1 mnd nå har hatt utrolig mye problemer etter første dag jeg fikk den hjem, kjøpt traktor av forhandler, denne har gått 7800T i lett gårdsdrift og kommunalt arbeid. på vei hjem begynte problemene hydraulikk/filter lampa begynte å lyse, kjørte ikke lenge når den lyste denne ga seg når jeg lå under 1650RPM, mindre gjennomstrømning, kom meg hjem parkerte traktorene fint og pyntelig, dagen etter skulle jeg begynne å bruke den, første som skjedde var at trepunkten slutta å fungere etter jeg hadde hekta på to trins fresen, jeg fikk kun senka den så var den helt død, jeg gikk igjenom alle styringer til ventilblokka bak det var strøm fram her, etter litt feilsøking fant jeg ut pilot trykket bak mangla........ jeg tok en kjapp kjøretur til verkstedet på veien ditt måtte jeg brå bremse for en bil som kjørte rett ut foran meg, under oppbremsning kom det en liten u lyd fra bremsene noe jeg mistenkte var at 4x4 slo inn, kjørte i ca 1 min så begynte kassa og framdrifta å kødde, kom meg hjem, da var det bomstopp hjemme på gården, null pilot trykk og hele var helt dau.... fikk den tilbake til forhandler der de splitta klassa og pumpene. da kom dem fra til at selve hjerte/demperplata var defekt ?. fikk på ny demperplate og ble satt sammen uten noe som helst hell. var helt dau igjen, etter mye feilsøking ble det bytta hovedventil til ls pumpa og diverse andre ventiler,  spon var problemet her!!!!!!!!, etter at jeg forklarte det som hadde skjedd ville jeg at de skulle på bremsene her . noe jeg fortalte skal være problemet her. de  splitta stussen bak og fikk ut bremsene. det var totalt bremsehavari her. fikk på nye bremser og diverse slitedeler ble byttet. gjenomkjørte hydraulikken 3 ganger filter bytte og rensing. jeg fikk tilbake traktoren 1 dag jeg skulle bruke slutta tre punkten igjen..... faen , ble sendt tilbake til en lokal forhandler her opp. der bytta de styrblokka bak til trepunktene og gikk over den og bytta filter osv igjen. skulle få tilbake traktorene når de ferdig, var på vei til å hente den så sto den å gikk hos forhandleren begynte det å lekke mellom motor og kasse. girolje såklart,,, faen igjen da,,,, jeg har brukt traktoren noen par timer nå og er super fornøyd med den. men nå skal den tilbake på verksted igjennn.............. garanti sak på denne jobben evt simring som er gåen.

SPØRSMÅL. Denne traktorene er i ganske god stand tenkte på timene den har gått alt av servicer er fulgt på den, er mye hovedeler som er bytt, ny bakstuss osv osv,nye ls pumper på 6500T osv osv. denne har verdt i gode hender av forige eier. nå har det blitt påkosta denna nesten 100,000kr den siste mnd. hva synes dere inne her om det ? ville dere hatt den eller bytta den inn igjen ? 

Visninger: 200

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

er det jeg som har kjøpt en slikt traktor av forhandler, og hatt disse problemene,så har jeg hevet kjøpet momentant.

Spørs hvordan man ser på det da , bremsehavariet skyldes kjøring av forrige eier uten brems på henger kontakt hvis du har noe tips osv 958 18 052

Kunne ikke ramla meg inn å kjøpe en traktor med såpass mange timer på.

Å jo, 7-8000 timer klarer dem vanligvis godt, men dette er jo over halvgått løp i levetida.

Da kan man regne med litt av hvert....

Transmisjonstrøbbel er det verste med traktorer fordi transmisjonene er avanserte og kostbare, og det er sabla mye skruing , mye arbeidspenger altså, for å reparere noe der...

Vel, det var nå ikke DET du spurte om... Det er bare du som kan vite om du bør bytte den inn igjen eller beholde den. Normalt, så burde du jo kunne påregne drift uten mye trøbbel med transmisjon, hydraulikk eller bremser nå, men du kan aldri vite sikkert....

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår