Hei.
Jeg lure på om det går ann å montere en trima 3.0 laster på en MF 5470 med fronthydraulikk, eller blir lasteren for liten?
Jeg har en valtra 6850 med trima 3.0, og jeg ønsker å være mer fleksibel ved å kunne flytte lasteren mellom traktorene. Etter hvert kommer jeg til å kjøpe egen laster til 5470'n, da er det nok mest hensiktsmessig å gå for en trima 4.0? Brukes det samme braketter på 3.0 og 4.0?
Skulle flytte over 3+ laster ifra MF 6455 til MF 6460 med det gikk ikke. Lasteren ble for kort og tok i framhjulene 480/65-28. Samtidig så var den veldig ekkel og kjøre med bl. annet klappvingen fordi det ble for kort avstand ifra senter framaksel og til redskapsramma. Det ser ut for meg som at det er forskjellig brakettplasseing på Perkins og Sisu motorer på samme modell. Tror det blir for snaut med 3+ på 5470 med fronthydraulikk. Ville nok vært bedre med 4+. Samme braketter på 3+ og 4+ ja.
jeg får starte med å kjøpe braketter. så får vi se hvordan det går. Det er sisu i 5470'n.
er festene lengre bak sisu enn perkins tro?
det lå brukte braketter til en 5465 på finn.no, men det er jo en 6syl perkins, så de passer vel neppe. sentral har jeg allerede, som jeg bruker på fronthydraulikken.
Det ser ut som brakettene er lengre bak på Sisu enn Perkins ja. Jeg fikk ikke plass til el kontaktene til lasteren bak brakettene imot hytta på 6460'n så der måtte det improviseres. Har funnet ut at det er best og forholde seg til Ålø/Trima sine anbefalte størrelser av laster i forhold til traktor, istedet for å høre på overivrige selgere.