Hei, som sagt trenger jeg ny fres til neste sesong. Har for tiden en Dalen 278 v-fres som blir alt for liten til denne. har ca. 35 avkjøringer på roden min så jeg trenger noe større.
Hadde egentlig bestemt meg for en Dalen 2010, men er litt redd for at denne skal bli for tung for traktorn og drage. Pluss at andre har tipset meg om tokvam eller westbjørn. Må i allefall ha noe som er bredere enn traktorn som er 226cm bred.
Takker for alle svar. Kjører med alle 4 dekka pigget og ingen kjettinger.

Visninger: 626

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

kjøp en duun TF220,TF236 eller v freser VF215 eller VF230/252 de freser de meste

Er litt usikker på hvor stor MFen din er. Men jeg har kjørt endel med Dalen 2010 tidligere, og jeg synes det er en bra fres. Lite problem med tetting, skraper godt ned dersom du ønsker det. Du kan vel også få denne fresen i to ulike bredder tror jeg. Tror den smaleste utgaven er 225 pluss kantskjær, de bygger 12,5cm hver hvis jeg ikke husker helt feil.

men de e no duun som e bæst

Hvorfor?

de er de mest kraftigeste å du for forskjelige størleser til hk

Du har soppas stor traktor at du bør ha en stor fres som tar det meste av typer snø. Har en Nokka 4271 Proff fres m/helhydraulisk tut, høyre kantvinge og bra slitestål. 2004 elller 2005 modell trur i. Kan følge med triangel.
Kom med bud rundt 35 000 - 40 000 kr. Ring 90 14 30 56 for mere info. Mvh. Ola Brevik fra Isfjorden, Møre og Romsdal. Kan leveres i Molde/Ålesund hvis ønskelig.

Finst ikkje bedre enn Dalen 278.

Kjøp deg 2010, er vell 250 brei uten kantvinger, har kjørt 2010 på 90 hk JD, går bare godt, er en solid fres. :)

Eg har en 5455 og lurer litt på det same, ser litt på Dalen 2011....nokon som kjenner til denne og om det er en ok fres?

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår