Permalink Svar innen PO Bjerkan den 28 desember 2011 kl. 18.20
Permalink Svar innen ok den 28 desember 2011 kl. 20.33 Dette er NØYAKTIG!!!! samme problem som på min 88mod 3060, kan det være deffekt autotronic hjerne?
Har feilsøkt alt uten resultat, den står nå uten å vil gå i verken høy eller lav selv om lampene skifter fra høy til lav når jeg bruker girstanga, virker som den står "midt i mellom", får den ikke i gir.
Hadde jeg visst det var den hadde jeg kjøpt tvert men surt hvis det skulle være noe annet.
Permalink Svar innen PO Bjerkan den 28 desember 2011 kl. 20.46 Hos meg skifter ikke lampene fra skilpadde til hare heller, skilpadda lyser fast men traktoren fungerer i hele lavserien, inkludert hurtiggirknappen.
Men jeg får hverken firehjulstrekk eller sperre, ikke lyser disse lampene i dashen heller.
Permalink Svar innen PO Bjerkan den 28 desember 2011 kl. 21.17 Har nå på en engelsk side funnet ut at når varsel for lavt hydrauliktrykk tennes så stenges også muligheten for veksling mellom høy/lav serie, sperre, pto og sikkert da også innkobling av firehjulstrekk selv om dette ikke ble nevnt.
Snodig at knapp for hurtiggir alikevel fungerer :-)
Permalink Svar innen ok den 28 desember 2011 kl. 23.34 Min var også nøyaktig slik, ingen lamper lyste, ikke lampe for 4wd/sperre/hare/skillpadde, men det elektriske hurtiggiret har alltid virket,etter rengjøring/smøring av alle kontakter kom alle lampene fram igjen(kanske tillfeldig), fikk den til å gire igjen en liten stund men den mistet ofte 4wd(også 4wd brems) under kjøring, den prøvde også og gire ned fra høy til lav i fart med hjerteskjerende lyder som resultat, nå står den med gir "i midtstilling" å vil ingen steder.
Noen må ha hatt samme problem å vite hva som feiler?
Jeg tror ikke 2 traktorer kan ha identisk elfeil så det må vel være "den sorte" boksen?
Lag en egen tråd så kommer vel svarene:)
jeg hadde også en 3050. den ville ikke løfte trekstengene bak og da var det dårlig kontakt i instrument pannelet i dash bordet. da var det noen lamper som lyste svakt. merkelig mye trøbbel med disse traktorene. hadde mye småting som skjedde pga dårlig kontakt
Permalink Svar innen Dimitri den 4 desember 2010 kl. 0.50
Permalink Svar innen Morten den 8 februar 2012 kl. 17.29 bytt om på hi/lo solenoiden (magnet ventilen )
med en annen solenoid så merker du fort om problemet forflytter seg
På en MF 3070 sitter solenoiden for høy og lav gear helt nede som vist på bilde her tdeligere
men husk at hare og skilpadde har egen solenoid som sitter lenger framme på gearboksen
Permalink Svar innen ok den 30 desember 2011 kl. 15.34 Jeg har samlet sammen noen ødelagte Autotronic bokser,de har samme problem på Autotronic hjernen hos MFsom på eldre cdi bokser på snøscootere, "gummibelegget" som omslutter electronicen sprekker slik att det kommer fukt inn i boksen, ta ut boksen og studer den, du vil antagelig finne sprekker i overgang mellom aluminium og "gummi", legg den til tørk på oppvarmet badegulv eller lignende 1-2døgn, monter den å prøv, den vil sannsynligvis være i orden, hvis den er ok ta den ut og legg på silicon over sprekkene å la det tørke.
Min er ok etter denne behandlingen.
© 2012 Created by Tun Digital.