135en min lekker litt motorolje. På bildene vedlagt viser det en slaks splint, med hull i som sitter oppi bunpanna. Den er så laus at man kan lirke på den, og det virker ikkje som den er gjenga. Nokon som veit ka det er? evt korleis man kan få den til å slutta og lekka?:p

På det andre bildet er det også ein splint som er laus. Den ser liksom litt "jalla" ut. Kva er det?

Visninger: 878

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Ant er det girolje som kommer ut under kassa og ikke motorolje? Lekker sikker litt litt rundt simeringen ved inngående aksling i kassa, den splinte sitter der for å hindre så ikke alt for mye drit kommer inn i clutsh-huset.. Normalt att det vil henge en dråpe der ja...

det som kommer ut der,er motorolje. det du må gjøre er og dele traktoren,for så og bytte tetningen på veiva. 

Her er simeringen som ant lekker,  http://www.okonomi-deler.no/Product.aspx?ProductId=MF 195523&ipg=5637361751  og den sitter i girkassen. Har skiftet mange av disse. Men kommer det ut bare en dråpe av og til ville jeg ikke ha brydd meg noe om...Ellers er det helt riktig som ferguson sier, du må dele traktoren for skifte denne..

Eg skal prøve å få oversikt pver kor stor lekasjen er før eg evt. skifter. Har ikkje peiling på skruing, så det er vel ikkje det lettaste å skru på sjølv?

Tror ikke jeg ville ha brydd meg noe om det vist det ikke er for mye da? ...Tror jeg ville ha hatt noe hjelp ja.

Hei. De to splintene (skal være to) er til å vri på for å holde dreneringshullene i kløtsjhuset åpne, hvis de skulle tette seg. Det er tre kilder til olje inn i kløtsjhuset. Den ene er fra girkassa, den andre fra tetningen rundt veivaksel, og den tredje fra bunnpannepakningen. De to første må traktoren deles for å fikse, den tredje kan ordnes ved å slippe ned bunnpanne. Skal ikke uttale meg bastant om de nyeste modellene med simringtetning rundt veiv, men det er ihvertfall sånn på de eldre med asbesttetning (rope seal). Vil anbefale deg å bytte alle tre steder hvis du tar jobben. Delene koster lite, men det er litt "skruing" :)
Håper dette var litt til hjelp.
N A

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår