Hei

er ny her, håper noen kan gi meg noen tips, har en gammel MF 135, i går så stoppet den for meg plutselig, men i dag startet den igjenn for så og stoppe etter en liten stund, prøvde igjenn etter et par timer, da startet den igjenn, og stoppet etter en liten stund igjenn, noen som har en idee om hva som kan være feil ??

Visninger: 1700

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg kan ikke garantere, men jeg vil tippe fødepumpa. Var borti lignende for mange år siden på en 135. Det sitter to membranventiler inni fødepumpa, den ene var falt ut av setet sitt. Jeg presset den på plass og knakket lett rundt kanten på setet til den satt fast igjen og vips så var det i orden. De to ventilene skal sitte hver sin vei for at pumpa skal fungere. Økonomideler har sikkert ny pumpe hvis dette ikke går.

Grunnen til at den starter for så å stoppe er at tanken ligger over motoren, så det vil sige diesel ned til pumpa, men ikke nok til at motoren får nok diesel for konstant drift.

Lykke til.

Enig at det mest sannsynlig er fødepumpa, men sjekk også dieselfilteret og tilførselen til pumpa.

Er det kran på tanken kan filteret i denne også være tett.

Ok, gutter takk for svarene, da får jeg sjekke disse tingene i morgen :)

Jeg har bestilt ny  fødepumpe og nye filtere, jeg prøver først og bare bytte filtere, men må systemet luftes etter man bytter filtere, og hvordan gjøres dette på en MF 135 ?

Takknemlig for svar.

det er en hendel på fødepumpa som du kan betjene manuelt. Pump fram diesel til det renner tilbake i tanken, evt. løs skruene på toppen av filterholderen. En annen måte å få Diesel fram til filtrene er å kinne motoren med stoppknappen ute. Tviler på at må lufte.

Ok, takker for tips :)

hvis det ikke blir bedre etter at du har byttet fødepumpe, så kan du prøve og ta av diesel lokket.

kan danne seg vaccum nedi tanken, 

Som nevn tidl, sjekk fødepumpa (beljen?) sjekke att krana står helt oppe? se på silen der også.
En annen teori kan være dieseldyr, ser ut som snus. Det skjer en del ganger det, spesielt vist du har lagra dieselen en stund på tanker eller lingn. Har du fått det må du ta av tanken å skylle den VELDIG kraftig med lunket vann, å tørke den sinnsykt godt etter det.Skift alt av siler å filter, plås rene alle dieselrøra tur å returen.

Ok, takker alle for innspill, jeg har litt og jobbe med nå skjønner jeg :)

Finnes det ikke noe tilsetning som fjerner diseldyr ??

Ja det finnes sikkert noe stoff en kan bruke? Men ville fraråde det på det sterkeste, blir ikke noe godt resultat i det hele tatt.
Som nevn, gjør som jeg skrev tidl.ANBEFALEST....

Det jeg fant ut var at tanken var tett i silen, jeg har også sammtidig byttet filterene, problemet nå er at jeg ikke får disel ut fra det andre filteret, fødepumpa er vel nå utelukket i og med at diselen kommer greit frem til filterene, men altså ikke videre .

Skift fødepumpa, fødepumpa klarer ikke å trykke nok pga av membranventilene er fulle av drit. Du kan få overhalings-sett til denne pumpen,, men jeg ville heller ha kjøpt ny pumpe, ikke så dyr på økonomi-deler...

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår