Heisann

Har nett kjøpt meg en 68` MF 135 og trenger litt råd og veiledning ang. oppussing.

Traktoren trenger ny farge både på karosseri og motor,hva fremgangsmåte er best? (har ikke mulighet for sandblåsning)  Noen som har fargekoder på lakk (Rød, lyse grå og mørke grå)?

Det elektriske anlegget er dårlig og må byttes, men er litt usikker på hva funksjon det ulike brytere og lys har. Noen som har koblings skjema for hele traktoren?

Noen som har verkstedboka i pdf?

Er takknemlig for alle tips og triks for å få en fin\fungerende traktor  :-)

Merker: 135, Massey, ferguson

Visninger: 2287

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

er ganske dumt du ikkje har mogleg heit for sandblåsing..  når du sandblåser får du ei ru og god hefte flate for lakk..

andbefaler på det sterkeste og skaffe deg Zink epoxy maling til grunning, dette er industri maling.. denne blir brukt på veldig mykje som skal ut i havet.. veldig slitesterk... den er dyr rundt 150kr litern.. men du får igjen for det.. bruker denne sjølv og har gode erfaringer med den

svaret er okonomideler.no      beste service der

jeg har nettopp pussa opp min 135, 1973 modell, og kjøpte bengalakk hos fargerike, bare få dem til å taste inn massey ferguson på pc,n sin, så kommer fargene opp, obs , du skal ha mørk grå, rød, og felg farge, ikke den lyse grå, for d er  til annen massey, jeg var ikke klar over d, så jeg brukte lyse grå på felger og grill og fsidene på fronten, men skal få i riktig felgfarge i sommer, blir ikke helt fornøyd fær æ har riktig felg farge og på grill og front sider..lykke til

Hva grunna du med?
ingenting, mn går sikkert m vanlig sprayboksgrunning, eller ferrobet, spør på fargehandelen hva som går å bruke sammen m bengalakk..:)
hvis du gå inn på www.strip-all.com/no så er det kommet et pulver som du blandes i vann og varmes opp. alt står på den siden. så slepper du og slipe
Problemet med bengalakk er at det inneholder silikon og kan ikke overmales/lakkes med vanlig lakk. Jeg bruker quick på min Volvo Bm og det blandet de det på OBS bygg. De hadde fargekodene til det meste mente de.

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2014   Created by Tungutta.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår