Hei har en gammel sliten McCormick 434 trur den er noe rundt 68 modell.

Problemet er att hydraulikken ikke funker i kulda. altså under -10 grader. Har det vært ned i -20 skal det mye til før jeg får funk på hydraulikken.

Så jeg reiste og handlet ny hydraulikk olje. Undersøkelser hos en forhandler. (Han drev vist med McCormick) jeg skulle ha samme olje på hele bakstussen, altså hydraulikk og girkasse. Samma olja.

ikke værst pris heller.

Så i sommer kjørte jeg traktoren varm, brukte hydraulikken mye for å få den så varm som mulig.

Tømte ut. og det kom en gråhvit olje ut. Lot dette stå i to uker for å få ut så mye som mulig.

Og fylte så på den nye olja.

Har testa før i -6 gikk fint

Men i dag, det er ca -4 grader. men vi har hatt noen netter med -18 og noen dager med ca -12.

Snør fint pudder snø.

Men hydraulikken funker ikke. Måtte frese med en liten Stiga freser. Den freser jo bare en liten sti, så det blir jo 4 turer.

Noen som kan tenke seg hva som er feil, Når jeg skifta olja så fant jeg ikke noe filter.  Han i butikken (Krokstad) Var usikker, ingen av mekanikerne var tilstedte.

Upraktisk å ha en brøytetraktor som ikke vil om vinteren.. Nå står den på høyt tomgang, med en presenning over slik att lufta fra motoren "blåser" over gir og hydraulikk.

Men gir funker helt fint, Men selv om det er samme olje så er det jo forskjellige tanker.

Håper noen har tips som kan gjøres i kulda. Har ikke mulighet til å ta den inn noen steder.

Selve pumpa som er foran kjenner jeg blir varm. Men den varmen er vel fra motoren.

Det er noen kraner som jeg er usikker på. ene er open close andre er slow fast.

Så da er det jo en ventil der. Jeg mistenker problemet ligger i denne.

Helst kunne jeg ha tenkt meg å skippa denne ventilen og bare latt det gå rett på, men det er vel ikke mulig?

Visninger: 1824

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Får ikke registrert der .

å ser nå.. dem ligger på 80 tallet, ikke automatisk registrering, en må fysisk aktivere lol...

Søk på 434 her:

https://webparts.pvassociates.net/cnh/webparts/modelsearch-nocopy.php

Dette er Case IH sin online delekatalog, måtte alle andre produsenter lære av dem.

Der ser du filteret og annet.

må værra dealer for å få tilgang. ikke vanlig registrering heller ser det ut til.

På delekatalogen?

jeg var da inne der og kikket da jeg la ut linken, ingen pålogging eller noe.

Takk for tips fikk bildet sendt fra Jens Kristian Bønå og fikk sjekka dele lista fra linken til Ansgar G Grimsrud.

Vet nå hva jeg skal sjekke hvor. Må bare få ordnet noen kanner så jeg ikke mister all olja.

Og ja både bildet og spilttegningene ligner på min Traktor.

Takk for hjelp, håper jeg får til noe her.

Regner med att tetting her event ising gjør att pumpa ikke får olje.

Sitter godt fast, redd for å ødelegge noe nå som jeg er avhengig i å få måkt. Får drøyen litt.

Nå er det mildere så alt funker.

Trur jeg må kjøpe slangestump og nye klemmer. 

Den slangestumpen skal det jaggu godt gjøres å greie å berge ja....:-) Like greit å få tak i ny...

Jupp og ny slange stump sikrer jo mot eventuell lekkasje av olje ut og vann inn der også.

Og min flaks... så ryker jeg O-ringen eller bender ett eller annet. Og så snør det mye dagen etter ;)

Alt er ordnet nå, Tørte ikke og helle på olja igjen selv om den var ny. Noen hvite flekker og rødfargen hadde blitt svakere. Hadde heldigvis igjen nok ubrukt olje. Får se om jeg tør og sile den for bruk eller bare dropper det.

Men jeg klarte faktisk og få ut og rense sila, uten att de gamle klemmene og slangestumpen gikk i stykker. Det tyder på att slangen og klemmene ikke er så veldig gamle.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår