jeg skal kjøpe meg massy 3070. eieren sier at den er tungstartet om vinteren uten motor varmer.  noen som har forslag på hvordan man kan rette på dette??

Visninger: 124

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Sjekk at gløding fungerer, nå vet eg ikkje hvilket glødesystem du har. Godt batteri er også nødvendig om vinteren, er den gått mange timene kan også dysene være gåen/utslitt.

At en motor er tung å starte uten motorvarmer på vinteren er da helt normalt! Eneste måten å rette det opp på er å enten plugge i motorvarmer eller bygge deg en varmegarasje hvor du parkerer.

Du kan forøvrig gå over å sjekke glødesystemet.

jo, da det er ordentlig kaldt!  men det er da ikke meningen det ved en 10 - grader.  kubotaen startet i 25- uten motorvarmer!;) 
Men husk at motorene er forskjellige.
Spørs hva som menes med " tungstartet", det.....Alt går tregere i kulde...
kubotaen har vell 4-pungts gløding om jeg ikke tar feil. 3070'n har en glødeplugg i innsuget. anbefaler deg og bruke motorvarmer dersom du skal tenke på å ha motoren din ei stund. et lite stempel som blir fort varmt og utvider seg, i forhold til alt stålet i blokka  rundt som trenger lengere tid for og bli varmt forrorsaker unødvendig motorslitasje. 3070'n kan være lettstatet, men kontroler at diselpumpa greier og få godt trykk på diselen, dyser og gløding er også viktig. ellers varrierer eldre perkins motorer veldig hvor gode de er og starte i kulde.
3070 har litt svake motorer likt som i 3060 å 3050 mens 3065 å 3075 er betre motorer igjen. ikkje spør meg keffor d æ så dårlige men svive godt med bra vedlikehald å motorvarmer er det minste du kan spandere på traktoren under 5+ grade

følger du med på finn, så ser du at 3070'n er antagelig den 3000 serien med mest timer i snitt,,,,

takk for svar jeg får. men altså. er det en mulighet for å bygge om glødingen eks?   er jo ikke alltid man kan ha i motorvarmer, selv om den selvfølgelig helst skal brukes!
alternative er å lage til større batteri kapasitet, større kabla bak te startmotoren, gjerne ta ein eksta jording kabel bak til starteren so du får god gjording,  so motoren får god fart nor du starter den, og bruker du gløding i tilleg so ska da no bli bedre. på min 3075 er den og tungstarta, men eg har dårlige batteri og. og min har 10800 tima.
det hadde kansje vert greit og bytta startmotor vist den kan vere  liten / utslitt ;) vi bytta start motor på 4255 her heime for den hadde problem uansett vær og starte så vi kjøpte ein kraftigare starter og nå fyrer den utta motor varmer i -15 så det kn og være ein mulighet ;)

bytt til stateren som mf bruker nå.. den er vell på 4 kw, den som sitter i mange eldre modeller er 2,6.. det utgjør kolosal forskjell!

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår