73 188 multipower,antar den har mark 1 eller mark 2 hydraulikkpumpe.Den går fortsatt kun i høygir

multipower.Har skifta utvendig hydraulikkfilter.Hvordan sjekker jeg sil innvendig hydraulikkpumpe?

Nå har trekkarmer begynnt å sige ned mens traktor går.Må spidde opp turtall til 8-1000 omdreiniunger.Her må være noe galt og multipower går jo i samme oljekrets.

Takknemlig for svar.Motor og hydraulikk overhalt.

Visninger: 51

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Du kan jo begynne med og sjekke trykk i tippeutak , skal vel være ca180bar++ ellers sitter vel filter på venstre side inn bak det runde lokkett i siden på bak kroppen, veit ikke hvordan din er og komme til på , letteste er og hive av hele toppen av hydrolikken .Er noen oringer på et rør som blir kalt stigrør som også kan være gåene, ellers er det sikkert fler her inne som veit mye om dette , .
hei kåre. du har en tett sil bak det runde lokket på venstre side.litt kronglete å få tak i men fullt mulig. unødvendig å løfte av lokket med trekk stengene
Denne traktoren har vel 2 pumper i bakstussen, ei stempelpumpe til 3-punkt, og ei tannhjulspumpe til MP, IPTO og ekstern hydraulikk vis den har det, så feil på MP og 3-punkt må ikke alltid ha noen sammenheng. Demonterer du luka under senterhuset bak som henger i 3 skruer kan du ta ut silen og eventuelt bytte den( tapp ned oljen først!). Men siden løftearmene siger slik du nevner så skulle en tro der er lekkasje i løftekretsen. Er det forskjell på 3-punkten om det er varm eller kald olje?
Hei
Mange år siden jeg åpnet en MP men hvis du ikke har lav MP så skyldes nok det at frihjulet i MP er defekt.
Det er på grunn av frihjulet at den ikke holder igjen nedover. Jeg mener du kan finne det ut ved å ha MP i høy og enten kjøre forover eller rygge mot en bakke og trå ned kløtsjen. Da skal ikke traktoren trille tilbake så lenge MP står i høy fordi mp kløtsjen låser seg mot frihjulet. Setter du mp i lav skal den trille. Hadde 188 MP selv en gang og den fungerte iallefall slik.
Problemene med hydraulikken er sannsynligvis enten o-ringene på stigerøret eller tetningene på sylinderen. Sjekk stigerøret først.
Motor og hydraulikk ble overhalt på denne 188 multipower.Ved sammenskruing av traktor så virker alt unntatt
multipower høg og lav.Eikmekaniker ble innleigd, men han fikk ikke til å åpne og justere multipower.Kan virke som den henger igjen i høygir og ved å koble multipower spak ned så går den fortsatt i høygir.Kan feilen ligge i girkassa?
Multipower viurket før motor ble overhalt.mysterium heile greia.Har snakket med andre og det vanlige med sånne ferguson fra 70tallet er att multipower slutter å gå i høg.Er det noen Massey eksperter her inne så vil e4g ha råd.
Eneste problem med att den går i multipower høg er att det av og til kan være vrient å skifte gir
Detta var no litt merkeleg, det er no slik at multi power må ha oljetrykk for å gå i høg. stoppar du motoren skal den automatisk gå i låg. Kan ikkje taues i gang for å starte motoren, fordi det er frihjul når den står i låg. Du kan prøve å taue den, så ser du om den står låg. Gjer den ikkje det, så er vel feilen i girkasa . Er det i orden trur eg det kan vera feil på staga mellom mp knasten og mp ventilen .
Har du funnet ut noe mer om hva som var galt?
Har et liknende problem på min MF165 med at hydraulikken "siger".
Har ikke fått sett på det ennå men har fått tips om at det kan være sammenføyning til stigerør opp til vendekran eller sikkerhetsventilen på hydraulikkpumpa.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår