Traktorbygda

Hei.

Vurderer å bytte ut min MF 148.. Har lyst på en litt nyere trakor med litt flere hester og bedre komfort. Hørt at hyttene til 500 serien ikke er så værst :) Har sett både på 550 og 565.. 550n er vel omtrent samme traktor som den jeg har nå, med nyere og finere hytte, mens 565n er både større og har en mer moderne bakstuss.. (si i fra hvis jeg tar feil).

Hva trur dere ? 550 eller 565 ? Har litt tru på 565n, men har ikke sett så mange av disse til salgs.. (?) Mer skjelden vare ? Ser også at 565 med vanlig 8+2 girkasse går bare i 25 km/t , mens den med multipower går i 30 km/t.. Lurer på om det er solgt mange av den med multipower ?

Så, hva trur du, 550 eller 565 ?

Takker for alle vettuge svar og tilbakemeldinger :)

Merker: massey ferguson 550 & 565

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

550 å 148 er samme traktoren, bare anna hytte åpanser!!!!

Svar på dette

550 er en god traktor både komfort og kjøre egenskaper. anderledes og større hydrolikpumpe en i 148

jeg ville kjøpt 550 for den bruker lite drivstoff og er sprekere en 565- 565 er større motor i en 4 sylynrett men med ett 3er skjassey. vis du vil ha mere hester så er 575 en god traktor og.

det er nok rett som du sier at med multipover går de i 30. men det gjelder ikke alle, det er det samme på 100 serien det er forskjelig giring på multipoverenne så noen går i 30 40 47.

Svar på dette

Jeg hadde nok gått for 565, siden den har våte skivebremser og 2-krets-hydraulikk. Men den er ikke like lettstarta som 3-cyl MF.

Svar på dette

Hva vil 2-krets-hydraulikk si ? Nei det er den nok ikke ;) Ikke så mange av denne som er solgt heller ?

Svar på dette

2-krets = 2 hydraulikkpumper, den første er ei 4-sylindra stempepumpe, den leverar olje til trepunkten, rundt 20 l/min...
Den andre pumpa er ei tannhjulspumpe som leverar olje til toppstag, laster osv.. denne har over 30 l/min kapasitet.. Så du kan bruke utvendige sylindrar fritt uten å måtte koble om noke..

Svar på dette

Okay.. Da har jeg lært noe nytt i dag og :-p
Åssen må man gjøre det for å få kobla opp laster på 550 da ?

Svar på dette

Mulig at jeg tok litt feil da, MF 550 med MP har muligens 2-krets hydraulikk, vet ikke sikkert. Men på en vanlig 550 må du vel montere vendekran på hydraulikklokket og montere en egen sentral. Må selvsagt årdne retur og da.

Svar på dette

ville ikke satt laster på en 2wd traktor da må du hele tida tenke på hvor du kjører og hva du har i skuffa. men velg en 565 den har en 4'er og er mye seiere enn en 550 har en 575 4wd vi er godt fornøyd med den vurderer og selge den så du får ta kontakt hvis du er intresert. men hvis ikke velg en 565.

Svar på dette

Hvor mye skal du i såfall ha for 575n a ? ;-)

Svar på dette

63000 pris kan diskuteres

Svar på dette

Litt stiv pris eller ?

Svar på dette

traktorer er fin og ingen feil

Svar på dette

RSS

Annonse

© 2010   Laget av Terje Dahl

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår

Logg på for å chatte