Hei    Lure i og kjøpa meg ein  Zetor 8540 97.mod      er det noe eg må passe på ???? elller er det  goe traktorer??

Visninger: 133

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Jeg mener at det er svært gode traktorer. Jeg har en slik, 1997 modell, som har gått ca 2500 timer. Kjøpte min i januar 2009, og siden da har den gått ca 1200 timer, tildels i tøff brøyting. Dvs, den kjøres gjerne så fort den greier å gå, både med skjæret og fresen. Den er svært lettkjørt, lett å stige inn og ut av, selv for meg som er 193 cm, og noe øøhh, omfangsrik. Hehe... Dessuten er den veldig servicevennlig.

Varmeapparatet er svært godt, det blir fort varmt i hytta selv i streng kulde, og demper man ikke ned varmen så blir man kokt levende.

Negativt, så kan det nevnes at siderutene ikke kan åpnes, den muligheten har jeg mange ganger savnet. Dessuten er det endel støy i hytta, -kan vel by på utfordringer å høre alt hvis du skal snakke i telefonen når du kjører i toppfart. Til gjengjeld er hytta brukbart avfjæret, selv sammenlignet med mange langt dyrere traktorer fra samme tid.

Framakselen har ikke hverken sperre eller differensialbrems (ikke min hvertfall, og min har Zetor-aksel framme. Noen ble levert med Carraro-aksel, der er det visstnok diffbrems). Men til gjengjeld er det helt ubetydelig ekstra støy om 4 wd er innkobla ifht utkobla.

Det er hydraulisk manøvrering på trekkroken hvis det er Dromone-krok, det er det på min, og jeg skryter ikke akkurat av den patenten. Manuell lås er enklest, da slipper man å koble slangen til og fra....

Hei.Kjenner itte traktor`n godt nok men har nå kjørt en del andre mod.Zetor 8540 er billig i innkjøp ny og blir billig som brukt .Derfor mye traktor til en rimelig penge.Et pluss er at den itte har gått med laster.Bra servic og deletilgang også.Dårlig lakk og dem blir fort matte i lakken,men det er jo bare en gammel traktor.Den på bilde ser fin ut.Timer evt pris? Er det 40 km/t eller?Løp og kjøp.Mvh Ola.

Når je så etter er det den nå står på finn.no.Ser itte hværst ut med tanke på pris eller timer.Men den bør testes sikkelig og prøves før et evt salg.Hør om bruktgaranti så er du litt tryggere.Mvh Ola.

RSS

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår