Lekkasje av Kjølevæske/slark i vifte på John Deere Lanz 500

Hei,

Forrige gang jeg var ute og kjørte så begynte det å lekke forholdsvis mye kjølevæske ut fra undersiden av den akslingen som vifta sitter på. Stedet hvor det rant ut er markert med rød pil i vedlagt bilde. (ikke min traktor, kun for illustrasjon)

Akslingen som vifta sitter på ble også veldig slarkete så akslingen låste seg plutselig under kjøring på tomgang.

Noen som vet hva dette kan komme av? Kan det være ett lager som er ødelagt på akslingen til vifta som gjør at det blir lekkasje i vannpumpa?

Visninger: 34

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Lagrene i vannpumpa er nok ferdige med tjenesten er jeg redd, enten må du demontere og skifte lager og event. pakninger, hvi det er løse dele å skaffe eller du må skaffe ny vannpumpe

Hei,

Takk skal du ha det er nok pakningen og lagrene som er problemet. Søkte litt i forumet her og fant denne tråden med akkurat samme problem.

Er det en omfattende oppgave og demontere en vannpumpe? eller er det en forholdsvis grei oppgave? Hvor får jeg i tilfelle kjøpt en ny vannpumpe? Hvis jeg trenger det?

Kommer an på hvor mye erfaring du har med å skru, på den der så burde det være forholdsvis enkel jobb å skifte pumpe, har ingen stalltips på hvor du skal kjøpe deler, tror jeg ville ha søkt på¨nettet, håper noen andre her på forumet kan komme med noe bedre 

RSS

© 2017   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår