Hei!

etter suksefull opprensking av bakaksel skulle jeg skifte dynamo og spenningsregulator idag, skifet og klar for start oppdaget jeg 2 ting som var merkelig. nr 1 ladelampen lyser svakt på alle turtall, og dette er en ny 22A dynamo den gamle var 11 og da lyste den svakt kun på tomgang..ladespenning var 12,8-14,8V hva er grunnen til dette?

nr2 er hvis tenningsnøkkelen står i pos2 lyser ladelampen svakt når motor går (alle turtall), men i pos 1 slukner den tvert. jeg trodde at hvis man satte nøkkel i pos 1 så kuttet du magnetiseringsstrømmen til dynamoen og den sluttet og lade og ladelampen kom på men slik var det ikke. er dette riktig? skal nøkkel stå i pos 1? skal ladelampe være slukket i pos1?(hvis nøkkel står i pos 1 og du drar i stoppen begynner den og lyse) jeg glemte selfølgelig å måle om den ladet med nøkkel i pos1 men skulle nesten tro den gjorde det. er det noen som forstår noe av dette da?

Visninger: 500

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Da var saken løst. Økonomideler har hadd et problem med et parti med spenningsregulaatorer. Måtte sende 2 stk til før det ble bra. så når jeg monterte regu. Nr 3 ble alt bra!

såpass ja.. har hatt noe samme problem, men min lader for mykje, og lade lampe lyser svakt av og til på tunggang

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår