Hei, jeg skal kjøpe ny traktor og lurer på om medlemmene kan si noe om lån til traktor. Hvor har dere tatt opp lån og hvilken erfaring har dere hatt med denne banken?

Visninger: 625

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

skal du kjøpe helt ny traktor? eller er det en "ny" (gammel)traktor.

selv tok jeg opp lån i sparebank1. hør med de.

og skal du ha en ny gammel traktor, så har jeg 2stk for salg. 

Det er snakk om en ny traktor. Jeg mangler en del egenkapital så det kan by på problemer å låne gjennom Sparebank 1. Jeg vurderer faktisk forbrukslånbanker som jeg har funnet her ettersom jeg da slipper å stille sikkerhet. Komplett Bank tilbyr også traktorlån. 

Morsomt at du nevner forbrukslånbanker! Jeg brukte selv kapitalkassen forleden når jeg skulle ha litt ekstra kroner for et røverkjøp på en traktor...

Har du sett de nye mulighetene for forbrukslån på welikemoney? De ville være i stand til å hjelpe deg med lån til di ny traktor.

Hei Petter. 

Det beste du kan gjøre er å få lån med sikkerhet i for eksempel eiendom eller i traktoren. Hvis det ikke er mulig, er "siste alternativ" å søke om forbrukslån. Husk at det generelt betyr en høyere rente enn lån med sikkerhet. 

Jeg er helt enig med William her. Det bør vare absolutt siste utvei da det er mye billigere å få lån med sikkerhet. Renten er mye lavere enn typiske forbrukslån som starter fra ca. 7-8%. Skal du alikevel låne penger kan du prøve Forbrukslån.no/, Komplett, eller Lånepådagen.no/

Jeg vil på det sterkeste anbefale å unngå å ta opp forbrukslån for å kjøpe traktor. Dette må i såfall være en svært kortsiktig løsning. Det beste er å få refinansiering boliglånet for å bruke de ekstra pengene til å kjøpe traktor.
Forbrukslån og kredittkortgjeld er noe av det vanskligste å bli kvitt pga høye renter. Gleden med en ny traktor blir kortsiktig når man skal betjene de høye kostnadene.
Har du mye kortsiktig gjeld burde du prøve denne nedbetalingskalkulatoren
Den vil hjelpe deg ut av problemene raskere.

Om du absolutt må ta et forbrukslån, benytt deg av en sammenligningsside som viser deg de beste alternativene. Nettavisen har en slik nettside. Så denne kan du stole på. Som du kan se, er Lendo er et godt alternativ til lånemegler. Her får du opptil 10 tilbud med kun 1 søknad.

Lykke til!

Hei Petter! 

Enig i det de fleste over her sier. Et forbrukslån bør helst være siste utvei. Spesielt med tanke på at traktorer taper seg ganske raskt i verdi.. Et alternativ kan vel kanskje være å kjøpe en brukt traktor? Det vil i så fall være billigere, og de taper seg ikke like raskt i verdi.

Er du fast bestemt på å søke forbrukslån, vil jeg i hvert fall anbefale deg å sammenligne de ulike tilbydere for å finne det beste alternativet for deg! Dette kan du gjøre helt gratis og veldig enkelt på samlino.no. 

Lykke til!  

Hei Petter! 

Enig i det de fleste over her sier. Et forbrukslån bør helst være siste utvei. Spesielt med tanke på at traktorer taper seg ganske raskt i verdi.. Et alternativ kan vel kanskje være å kjøpe en brukt traktor? Det vil i så fall være billigere, og de taper seg ikke like raskt i verdi.

Er du fast bestemt på å søke forbrukslån, vil jeg i hvert fall anbefale deg å sammenligne de ulike tilbydere for å finne det beste alternativet for deg! Dette kan du gjøre helt gratis og veldig enkelt på loans.no. 

Lykke til!  

RSS

© 2017   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår