Har problem med at bremse på høyre side sitter på. Noen som kan hjelpe meg?

Visninger: 281

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

HEI

Det er sikker vann som er kommet inn i oljekoppen under pansret, vann er tyngre enn hydraulikkolje å siger ned i sylinderene som sitter under skinkene, skru av sylinderne hon opp dem så du får vekk rust inni dem, hvis pakningene er gåen tror jeg at chluts og brems i tr.heim eller oslo kan skaffe pakninger, det er AISIN sylindre i dim 15/16 gi beskjed til dem at de skal vere beregnet for hydraulikkolje å ikke bremseveske. Hvis stempla sitter fast kan du montere smørenippel der slangen går inn på sylinder å bruke fettpresse å grease for å presse de ut.du kan ringe meg på 90051398 hvis jeg ikke har forklart meg godt nok .

Det kan også vere at bremseplatene inne i skinkene er utslitt å har knekt over å låst seg men det er lite trolig, det ser du når du har tatt av sylindrene om det er bevegelse på armene som går inn i skinkene. jeg har noe deler til dette liggende da jeg har hugget en 5950dt.

hilsen jens hojem

Hei Jens!

Tusen takk for superkjapp respons!! Pedalene går greit så jeg tror problemet sitter i selve bremsen bak.Pedalen på høyre side har går fint men går mye dypere enn venstre. Forrige eier som jeg ikke tror var superkyndig mekaniker hadde byttet noen drev/tannhjul til pto. Er ikke sikker på om noe kunne ha skjedd i denne forbindelse, og om eventuelt har fylt feil olje, hvis bremsene går i samme olje-bad. Jeg er helt fersk på Kubota, og har heller ikke rep-håndbok  så jeg setter stor pris på den hjelpen jeg kan få. Fint om jeg kan ringe deg!

Hei

Det er bare å ringe for det er bedre å forklare da.

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår