Skal ettermontere H4 brøytelys på en traktor, men lurer på hvordan jeg skal koble de via de originale hovedlysene? Tenkte å koble det slik at man har en vendebryter for å velge imellom de originale hovedlysene eller brøytelysene. Noen som har peiling på hvordan jeg skal kople det? Hadde vært fint om noen har ett koblingsskjema. Takker for svar. ;)

Visninger: 1166

Vedlegg:

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Er ferdig nå, ble ikke så verst synes jeg ;)

Alfred, ta å snakk me nabon din Asgeir du, hainn kobla opp brøytelysa på brøytebiln her :)
Hehe, vart færdi ikveill, vart da grettj læl sju ;)
Koblet slik her for kun en bryter til ekstralys, men vil ikke funke :s
Vedlegg:
Hmm, har du kobla jord på både batteri å ein anja plass?
Kobla jording til brakettene, alltså chassi, og jording fra rele til chassi, prøvd å koble jording fra rele direkte til minus på batteriet, men hjalp ikke. misstenker at det kan være plussledning fra lyktene feilen ligger, så blir å bytte fra 1,5mm2 til 4mm2, bare det er gjort av meg, så jeg vet hvordan det er gjort.
30 a sikring? er ikke de litt mye jonas ?

Hørtes mye ut ja

Står jo at det skal være 30A til releet?

er jo 55w+55w =110w

110w/12V = 9A..

Men den ryker når jeg bruker 20A, å feilsøkt, men finner ingen kortsluttnnger :s

hmm, vess det står f.eks 30A på rele'et, rækne æ med at det tåle opptil 30A, men er litt usikker...Forresten, e det rele me 87 å 87A???

fikk det til, pærene hadde gått, så står vel p en 10A sikring nå. lærte at grunnen til bruk av rele, er for å spare bryteren. Går mye mindre strøm gjennom bryteren når man kobler med rele om man skulle koblet, (+ -> bryter -> lys) da går det så mange ampere om lyset skal ha.

RSS

Leserne liker på facebook

Annonse

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2012   Created by Tun Digital.

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår