kjøpt meg volvo 320 diesel styreploblem og kaldstart ploblem

Hei

Har kjøpt meg en volvo 320 Diesel traktor

Må ha ny styresnekke! min er ødelagt og lagre seiler rundt inni snekka( brukt, repset, nytt?) noen som vet om noen som har det?

Også når kald så sliter jeg med at jeg må starte den med startgass når den er kald altså 6+ ute..

Noen som vet hvor jeg får tak i bla returfjær til frontlaster? trenger også overhaling til hydralikksylinderne til frontlastern noen som vet hvor?

Dele traktor ønskes vel kjøpt

Planer for traktor er bruksstand men den skal få ett strøk med maling og!

Visninger: 3446

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Høres ut som du har en motoroverhaling på gang, tror nok du må satse på ei brukt snekke, funnet noe navn på lasteren?

Ellers er det mange dyktige svensker som kan mye om Volvo BM her:

http://www.maskinisten.net/viewforum.php?f=62

du må prøve å justere dysene, eller trykkteste de, på et verksted f.eks Fellerskjøpet.

Bruker du gløding når du starter?

Lest i boka:

http://www.maskinisten.net/downloads.php?view=detail&df_id=544

Her er det styresnekka som er problemet. Da jeg jobba på delelager på FK i -97 til 2000, så var styresnekka til 320'en allerede utgått for maaaaange år siden, brukt var håpløst å oppdrive fra huggerier og rep.sett fantes ikke.

Hvis du ikke greier å overhale snekka di med uorginale deler, så er du nødt til å finne ett "skogsvrak" eller en deletraktor å hente den i fra. Hvis du ikke får tilpasset noe fra en annen traktor da..... Styresnekka var visstnok et svakt ledd på 320'en... Du gjør lurt i å reparere den mens den fortsatt virker, og deretter ta godt vare på den. (Ikke la den gå usmurt, og når du kjører, ikke bryt på rattet)

ja, det ser ut til og være ett problem med mange eldre traktorer, synd den ikke er Engelsk for da hadde det garantert blitt laget deler i ei eller anna smie i de engelske skoger.

Hva er det som ryker i snekkene?

er ikke 425 og 320 mer eller mindre like? Mulig det er kraftigere kropp og styring på 320?

Ansgar: Vet ikke riktig hva som ryker i snekkene, men ifølge min far var dem visst generellt svake. Han kjørte mye 320 da han var ung, fordi min farfar kjøpte en helt ny 320 i -62.  Dem hadde K.K. Lien frontlesser på den og kjørte noen tusen timer med den, men jeg husker ikke om dem måtte bytte snekka på den som gikk her. (Den ble solgt før jeg ble født.:-)

Stian: Mener fattern sa at 320 var 425 med dieselmotor og turteller.:-) Husker at han sa at snekka var lik...

Snekka skal være lik på 425 og 320 ja. hvis noen vet om noen 425 eller 320 dele traktorer skrik ut. men vet noen hvordan snekka på en 400 ser ut? lik? 

Snekka er produsert av ROSS, Ross lagde snekker til willys jeepene og ser at det er noe repset å få kjøpt til dem men er svært usikker om dette passer snekka mi og snekka mi har vært demontert av tidligere eier og er IKKE komplett :-(

Hei.

Det finnes to ulike styresnekker til Volvo 320: ROSS som du nevner og ZF. Tror det er Ross på traktoren vi har. Volvo BM 400 har en annen styresnekke. Finnes to typer der også.

Mvh Øyvind

Forøvrig enig med Ansgar her, de engelske er det vanligvis enkelt å få tak i deler til... Dog sverger jo jeg til tsjekkiske traktorer også, -dem er det og både enkelt og billig å få tak i deler til..:-) 

veit ikkje om snekka til 400 er lik,men veit iallefall at di har samme svakhet.utgående aksel på snekka på min 400 knakk tvert av.den var veldig slitt i utgangspunktet.men var veldig heldig og fekk fatt i ei bra brukt ei :)

Ett bilde av en styresnekke til volvo 320 jeg fant på nette. Er denne lik med 400?

Vedlegg:

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår