Hei!

Med kulden kom også startvanskene. Kaldstart knappen på pumpa vil ikke holde inne uten at jeg varmer diesel pumpa med varmepistol. Den manuelle fødepumpa "tar" ikke heller, vanligvis hjelper det å ha full tank men ikke nå...Håper på gode tips.

Visninger: 836

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Hei. du blir sikkert nødt til og bytte ut kaldstart knappen. 
du får sikkert ikke fram diesel pga diesel slangene fra tanken har morket opp. eller at du kjører på sommer diesel. kan også være fødepumpa er defekt

Gir du nok gass med håndgassen for at kald.knappen skal sitte inne

Ta av slange på fø.pumpa og blås dieselen tilbake til tanken og fyll på med Westfrost (ikke noe annen kon.fjerner) men følg anvisningen på flaska.Se etter om filtrene dine er tette for det kan de bli med sommer diesel.

Har full gass når jeg trykker på knappen, men den henger ikke inne når det er kaldt. Kommer jeg til noe bak den firkantede luka på pumpa?

Tok av den firkanta luka på dieselpumpa. De fire "injektor stemplene " som skal dreie når kaldstart knappen trykkes inn går tregt rundt når det er kaldt. Dette gjør at knappen ikke slår inn. Har prøvt å smøre det som er synlig men det hjelper ikke .

Noen som har vert borti dette?

Viss du bruker varmluft pistolen din, og blåser varm luft inn i innsuget. Samtidig som du kjører starteren.

Da skal jeg love deg den starter.

Dette er et tips som fungerer veldig bra på eldre slitte diesel motorer.

Har du den gamle typen pumpe som må fylles med olje?
som nevnt så bytt alt av dieselslanger, har du sjekket at det ikke er noe i ventilene i matepumpa?

Jeg har nå skiftet alle slanger og blåst opp inntaket med trykkluft. Det virket som det satt en propp der, da er det kanskje naturligt at håndpumpa ikke klarte det? I alle fall fungerer den nå, håper det varer når det blir minus grader også ;)

RSS

Annonse

siste foruminnlegg fra gruppen: veteran

Facebook likes

Arrangementer

Annonse

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår