Eg plagast med ein John Deere 1040, der motoren går varm.

Eg har no bytta termostat to ganger, bytta topppakning, spylt radiator onvendig og utvendig, kjørt igjennom rensestoff igjennom kjølesystemet, sjekka vannpompa funker som den skall.

Tempratur giver på topp er og ny. Når eg måler med eksternt termometer er toppen 100 grader.

Når eg kjører traktor uten termostat blir den ikkje varm i de heiletatt. Det kjem varm luft i varmeaparatet so det er ikkje luft i systemet.

Eg mistenker no at termostane fra FK ikkje oppnar tidlig nokk, har prøvd og varme de opp i varmt vann, de er ikkje fulstendig opne før på rundt 90 grader.

Nokon som har ein ide????????

Visninger: 591

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Kjenner ikke JD spesielt , men vanlig hvis så finnes det sommer og vinter termostater, hvor sommer åpner på ca 88 grader og vinter åpner på ca 92 grader, det står vanlig hvis stemplet på termostaten hva grad den skal åpne på, har du sjekket det?

Hva bruker du til eksternt termometer, måler du vannet eller toppen utvendig?

Kan det tenkes at det er selve instrumentet i traktoren det kan være noe feil med?

dette er bare noen ideer fra meg

I delelistene finner eg bare 1 termostat som eg har prøvd to stk av, denne er stemplet 82 grader. eg har prøvd og koke begge og ser at de opner ikkje fulstendig før ca 90 grader. so lurer på om det kan vere eit dårlig parti i omløp.

bruker eit multimeter fra Wurth med ein terpraturføler som eg plaserer i eit skruehull ca midt på toppen, har målt 100 på det varmaste, da sto traktoren og gjekk på tomgang.

Altså da måler du godset, ikke vannet i motoren med ekstern temp., har aldri prøvd det samme, kan det tenkes at stålet er litt varmere enn vannet?

Koker den?, hvis ikke kan instrumentet inne i traktoren vise feil, har opplevd det selv noen ganger, ved en anledning så hadde jeg dårlig jording mellom hytte og chassis og da gikk temp måleren meget høyt uten at motoren kokte.

Men har du gjenomstrømning i radiator når den er varm?

Kan det være så tett termostat at du får en luftboble under den eller har den ett lite luftehull? Hvis ikke kan du jo bore ett 1.5mm hull. Og den sitter rett veg? 

RSS

© 2018   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår