Hei.har kjøpt en jd 2030 78mod 4wd dær ingenting av hydraulikk fungerer.ikke laster,4wd,servo.....
Ser den har en hydralikk tank framme(liten)denne er tom på min.traktorn har fått ny hydraulikkolje så de er grei.
Ka er feiln?Er dette en kjent feil?
Merker:
Permalink Svar innen Ole-K den 9 februar 2012 kl. 19.29 Hydraulikksystemet på JD er litt spesiellt til å være en gammel traktor, da disse JD'ene har "Lukket senter" hydraulikk.
Kort fortalt så er det ei "Fødepumpe" i girkassa som pumper olje opp i den lille tanken i front, derfra går olja ned i hydr. pumpa som ligger under radiatoren.
Siden du sier det er olje på girkassa, men tanken i front er tom, vil jeg mistenke " fødepumpa" i girkassa.
Permalink Svar innen Tor Arne Aune den 9 februar 2012 kl. 19.34 Kan og være røra fra fødepumpa bak og gjennom gearkassa som har sprukket. Det har vært et gjennomgangsproblem på de eldre 30 og 40 serie John Deere. Innvendig lekasje et eller annet sted....
Permalink Svar innen stein erik den 10 februar 2012 kl. 0.17 ok.Og for å skifte fødepumpa evt rør....Må traktor deles eller?
Permalink Svar innen Ole-K den 10 februar 2012 kl. 0.59 Den må deles for å skifte både pumpe og rør ja...
Permalink Svar innen stein erik den 10 februar 2012 kl. 15.16 Merkelige greier.idag da jeg starta opp traktorn....Da fungerer alt sammen.laster,4wd og servo..
kan vell ikke være røran da?tenker at hvis røran er hull i så ska jo ikke noe funke fra den ene dagen til den andre
Permalink Svar innen Ole-K den 10 februar 2012 kl. 17.15 Spørs nok om ikke det bare var at fødepumpa ikke fikk "tak" i olja etter oljeskiftet...
Permalink Svar innen stein erik den 10 februar 2012 kl. 19.06 Nei.fungerte ikke før oljeskift heller.derfor skifta olja
Permalink Svar innen stein erik den 11 februar 2012 kl. 8.42 det ska vist være ei sil som kan gå tett,som skal gjøres rein.kor står denne sila?
Permalink Svar innen Ole-K den 11 februar 2012 kl. 11.21 Sil?...Er jeg ikke sikker på, men det er jo et sugefilter på girkassa, på høyre side under traktoren, men det skifta du vel når du skifta olje?
Permalink Svar innen stein erik den 11 februar 2012 kl. 14.13 Trur ikke det er skifta.er ikke jeg som skifta olja.vet bare at det er skifta olje og filter.
Har lest på nett at det ska være ei sil som må gjøres rein
© 2012 Created by Tun Digital.