hei! noen som har noen formeining om hvorfor jeg ikke får diesel ut til dyser?
har luftet hele systemet. traktoren har stått inne i hele vinter.

Visninger: 260

Svar på dette

Svar til denne diskusjonen

Så du har luftet helt fram til der røret er skrudd på dysene, og der kommer det ut diesel når du pumper for hånd? Har du også sjekket at ikke stopperen har hengt seg opp slik at den står på hele tiden? Hadde jo en 434 inntil for kort tid siden men var aldri plaget med akkurat dette. Kjørte den tom en gang men da holdt det å lufte fram til filteret, fikk aldri løsnet dyserørene på min, de satt som støpt. Siden du fikk luftet går jeg ut i fra at fødepumpa fungerer. Nå ligger vel også tanken på disse så høyt at om den er full så er det fall fram til motoren uansett. Har du tappet evt vann ut av tanken? .... kommer ikke på mer å sjekke :-) Enkle og greie traktorer dette stort sett.
takker for tipset. har nå koblet rørene fra pumpa,men kommer ikke noen ting.
lurte på om kanskje stopperen kanskje henger,men hvordan evt.løsne den?
(traktoren tenner med startgass) ikke å anbefale forstår jeg!!!
med hilsen.
jmk
Har du fyllt diesel???? :-)
Forstår ikke helt dette. Du har luftet sier du, men så sier du også at det ikke kommer noe diesel ut av rørene. De to tingene motsier hverandre og henger ikke på greip :-)
Regner vel med at han mener at han får fram diesel til pumpa ved lufting, men at det ikke kommer diesel ut fra pumpa til dysene når han kjører på starteren.
stemmer!!
Hvordan luftet du på selve pumpa? Løsnet du bare et rør eller åpnet du lufteskruen(e) på pumpa? Mener det var en eller to lufteskruer på selve pumpa.

Den andre lille pumpa som kan betjenes for hånd, den som mater fram diesel til den store pumpa, fungerer den greit? Når du pumper den for hånd så kommer det ut diesel i lufteskruen på toppen av dieselfilteret?

Eller for å si det på en annen måte: har du luftet i henhold til instruksjonsboka? :-)

Mener også å huske at det var en sil i matepumpa men har selv aldri opplevd at den tettet seg.
matepumpa fungerer fint, det er to lufteskruer på pumpa,det kommer diesel ut der.når det gjelder instruksjonsboka, har ikke.
Nei, men når du har kommet så langt at det kommer diesel ut av pumpa så er du jo et stykke på vei da.

I boka stod det at da var neste trinn å løsne rørene inn på hver av de fire dysene og lufte der men jeg tolket deg slik at du hadde prøvd det og at det da ikke kom noe ut?

Kan det ha vokset seg diesel i det siste røret? Her er ikke jeg noen ekspert så jeg aner ikke. Vet ikke f.eks hvor stort trykk det er ut i fra pumpa.
må vel sjekke noe mere,men takker!!!

RSS

© 2019   Created by Tungutta.   Drives av

Skilt  |  Melde om et problem  |  Tjenestevilkår